MEKK: Individuaalkoolitus- töövarjutamine
Hea õpetaja, kui sa tahad külastada kogenud õpetaja tunde ja saada osa ühest tema koolipäevast, siis võta julgelt ühendust!
Üleminek eestikeelsele õppele võib olla hirmutav ka kogenud õpetajale, kes pole varem oma tunde eesti keeles läbi viinud. Töövarjutamine on suurepärane võimalus õpetaja töö jälgimiseks, kes on saanud seda praktikat juba aastaid katsetada ning omab tänaseks teadmisi ja kogemust, kuidas teha seda parimal viisil. Töövarjutamise eesmärk on jälgida kogenud õpetaja igapäevatööd ühe tööpäeva lõikes, tutvuda otseselt töösse sekkumata (kui võõrustaja ja töövarjutaja just eelnevalt ei lepi muus kokku). Töövarjutama tulnud õpetaja saab oma silmaga näha ja kogeda klassiruumis toimuvat. Koolipäeva lõpus toimub õpetaja ja töövarjuks tulnud õpetaja vahel nõustav vestlus, milleks tasuks varuda ka kindlasti 1,5 tundi. Vestluse käigus arutatakse tundides nähtut ning kogetut, õpetaja vastab rõõmuga kõigile tekkinud küsimustele. Kindlasti ei pea õpetaja töövarjutamiseks võtma endale palgata puhkust või mõne muu puhkepäeva, vaid tegemist on siiski koolitusvormiga, mis on igati tõhus arengutoetaja igale õpetajale.
Töövarjutusel osalenu:
Saab osa teise kooli parimatest praktikatest eestikeelse õppe rakendamisel esimeses kooliastmes.
Sisu:
Õppepäev sisaldab nii tunnivaatlust kui ka vestlust võõrustaja õpetaja ja töövarjutaja vahel. Töövarjutada saab 1., 2., 3. või 4. klassis.
Sihtrühm:
Eestikeelse õppega alustav/alustanud klassiõpetaja.
Kui soovid olla ühe tööpäeva töövarjuks ja tahad jälgida, kuidas muu emakeelega lapsed eestikeelses klassiruumis toimetavad ning mida teeb õpetaja, siis võta ühendust koolitusjuhiga. Kirjuta, millises klassis sooviks töövarjutada ning leiame üheskoos selleks sobiva aja!
Võta ühendust koolitusjuhiga
Erika Veide
metoodika- ja kompetentsikeskuse (MEKK) koolitusjuht(+372) 5341 5923
erika@opetajatemaja.ee