Kasulikku

Väga tõhus lõimitud aine- ja keeleõpe ehk LAK-õpe on viis omandada võõrkeelt teisi aineid õppides.  Õpetaja tähelepanu keskmes on korraga nii ainesisu, keel kui õpimeetodid.
LAK-õpet saab kasutada nii alushariduse kui mis tahes kooliastme puhul.

Siin on 10 olulist punkti, mis põhinevad neuroteadusest lähtuvalt ja aitavad LAK-õppe õpetajatel tõhustada õppimist ja õpetamist:

Seose loomine: Aktiveeri õpilaste eelteadmised ja loo seosed uue õpitu ning nende varasemate teadmiste vahel. Neuroteadus näitab, et uue teabe sidumine olemasolevate teadmistega aitab luua tugevamaid mälujälgi.

Mitmekesisus õppemeetodites: Kasuta mitmekesiseid õppemeetodeid ja -strateegiaid, et stimuleerida erinevaid ajuosasid. Näiteks kasuta visuaalseid, kuuldavaid ja kineetilisi õppemeetodeid, et katta erinevaid õppijate eelistusi.

Aktiivne osalemine: Julgusta õpilasi aktiivselt osalema õppetöös, sest aktiivne kaasamine stimuleerib aju ja soodustab paremat õppimist ja teadmiste kinnistamist.

Emotsionaalne seotus: Loo õppetegevusi ja -olukordi, mis tekitavad õpilastes emotsionaalset seotust õpitu suhtes. Emotsionaalselt seotud õppimine aktiveerib aju prefrontaalset ajukoort, mis on seotud mälu ja õppimisega.

Kordamine ja süvendamine: Kasuta kordamist ja süvendamist, sest erinevate ülesanne kaudu kordamine aitab luua püsivaid mälujälgi ning konsolideerida õpitut pikaajaliseks meenutamiseks ja teeb info õppija jaoks kättesaadavaks.

Positiivne tagasiside: Andke õpilastele regulaarselt positiivset tagasisidet ja tunnustust nende saavutuste ja arengu kohta, sest see stimuleerib ajus premeerimissüsteemi ning soodustab õpilaste motivatsiooni ja õppimisrõõmu.

Mõtestatud kontekst: Pane õppimine tähendusrikkasse konteksti, sest mõtestatud õppimine aktiveerib ajus  seotud piirkondi ning aitab luua tugevamaid mälujälgi.

Tähelepanu juhtimine: Juhi õpilaste tähelepanu olulistele aspektidele õppetöös, sest tähelepanu suunamine aitab keskenduda olulisele ning parandab õppimise tõhusust ja tulemusi.

Autonoomia ja valikuvabadus: Anna õpilastele autonoomia ja valikuvabadus õppimise protsessis, sest see soodustab paremat õppimist ja motivatsiooni.

Vaheldusrikas keskkond: Loo klassiruumis vaheldusrikas ja stimuleeriv õpikeskkond, sest aju vajab vaheldust ja uudsust, et olla kõige produktiivsem. Vaheldusrikas keskkond aitab säilitada õpilaste tähelepanu ning soodustab paremat õppimist ja teadmiste kinnistumist.

Loe lisainfot SIIT

 

Keelekümblus, info SIIT

Muu kodukeelega laps , info SIIT


Tallinna Õpetajate Maja kontaktisik

Natalja Mjalitsina

Natalja Mjalitsina

metoodika- ja kompetentsi üksuse (MEKK) juht
(+372) 5883 1095
natalja@opetajatemaja.ee
SaadaSaada päring