Praktiline töötuba “XXI sajandi õppija ja interdistsiplinaarne tegevuskoolis”
Koolituse detailid
Asukoht
Tallinna Õpetajate Maja (Raekoja plats 14)Aeg
märts (kuupäev selgumisel)Maht
3 akadeemilist tundiKoolitaja
Jelena Panilova, Olga SergejevaGrupi suurus
35Hind
Tallinna haridusasutuste töötajatele (sh riigigümnaasiumid, erakoolid, MUBA) tasuta.Eesmärk:
1. Kes on XXI sajandi õpilane?
Kirjeldada XXI sajandi õpilase iseloomulikke jooni.
Arutleda, kuidas tehnoloogia areng, globaliseerumine ja sotsiaalne keskkond on mõjutanud tänapäeva õpilase elu ja õpikogemust. Üksikasjalikult käsitleda õpilaste uue põlvkonna (Z põlvkond) väärtusi, prioriteete ja väljakutseid.
2. Z põlvkonna tunnused. Arutada Z põlvkonna eripära, sealhulgas kiire digitaalne suhtlus, multitasking ja globaalsus.
3. Interdistsiplinaarne suhtlus. Kuidas ainetevaheline lähenemine aitab õppijatel arendada laiemaid oskusi ja mõtlemisvõimekust. Arutelu selle üle, kuidas mitme teadusala vaheline koostöö arendab loovust ja kriitilist mõtlemist. Kuidas ainetevahelised projektid aitavad õppijatel ühendada teooriat ja praktikat. Tuvastada nende ootused hariduse ja õpetamise suhtes. Kuidas nad erinevad eelmistest põlvkondadest, eriti õppimisstiili ja suhtumise poolest.
4. Jagada projekti tekke lugu ja eesmärke. Arutleda selle üle, kuidas projekt sai alguse ja kuidas see vastab XXI sajandi õpilase vajadustele.
5. Tutvustada projekti seniseid edusamme ja saavutusi. Näidata, kuidas projektid on aidanud õpilastel saada paremat arusaama erinevate valdkondade vahelisest seosest. Jagada õppeprotsessi tulemusi ja kuidas need on motiveerinud tudengeid. Kuidas on projekti kontseptsioon arenenud, et katta kõik olulised teemad, nagu digitaalne haridus, globaalne perspektiiv ja uuenduslik õppeprotsess.
6. Esitada konkreetsed näited projektidest, mis on inspireerinud õpilasi või toonud kaasa uuenduslikke tulemusi. Arutleda, kuidas õpilaste osalus on muutnud projekti tulemusi ja milliseid positiivseid muutusi on märgatud.
7. Analüüsida õpilaste tagasisidet ning mõista, millised aspektid neile kõige rohkem meeldisid.
Kuidas tagasiside on aidanud parandada projekti ja õpetamismeetodeid. Arutleda õpilaste õppimismotivatsiooni ja tagasiside põhjal tulevikuväljavaadete üle.
8. Käsitleda projekti tulevikusuundi ja arenguvõimalusi. Arutleda, kuidas täiendavad tehnoloogiad ja õpetamisvõtted võivad kaasa aidata projektide tulemuslikkuse paran damisele. Millised järgmised sammud on plaanis, et vastata XXI sajandi õpilaste vajadustele ja ootustele.
Õpetaja:
-mõistab, kes on XXI sajandi õpilane, sh tema iseloomulikud jooned ja vajadused;
-suudab analüüsida, kuidas tehnoloogia areng, globaliseerumine ja sotsiaalne keskkond mõjutavad õppija elu ja õpikogemust;
– oskab arutleda, kuidas XXI sajandi õpilaste väärtused ja prioriteedid erinevad eelmistest põlvkondadest.
-oskab tuvastada ja analüüsida Z põlvkonna eripärasid, sealhulgas digitaalset suhtlust, multitaskingut ja globaalsuse mõju õpikogemusele;
-suudab analüüsida, kuidas Z põlvkonna väärtused ja väljakutsed kujundavad nende õpikogemusi ja õppimisstiili;
-mõistab, koostöö arendab loovust ja kriitilist mõtlemist;
-suudab analüüsida, kuidas ainetevahelised projektid aitavad õppijatel ühendada teooriat ja praktikat ning arendada väärtuslikke oskusi.
Koolitaja:
Jelena Panilova, Olga Sergejeva
Sihtrühm:
Tallinna vene keele võõrkeelena õpetajad
Õppekavarühm:
Aineõpetaja koolitus
Võrgustiku juht
Olga Sergejeva
vkvtallinn@gmail.com (sisulised küsimused)