MEKK: “NUMBRID VALITSEVAD MAAILMA” LAK-õppe rakendamine matemaatika tunnis 4. klassis01.10; 15.10; 29.10; 12.11; 26.11; 03.12 kell 13.30 - 16.30

Praktiline koolitus, mis tutvustab ja aitab välja töötada ning näitab võimalusi, kuidas rakendada erinevaid õpetamismeetodeid ja strateegiaid, mis hõlmavad keele- ja matemaatika samaaegset õpetamist.

Registreeru

Registreeru koolitusele Tallinna Haridusameti haldusalas oleva asutuse töötajana:

Registreeru

Registreeru koolitusele Tallinna erakooli või riigikooli töötajana:

Registreeru

Koolituse detailid

Asukoht

Tallinna Õpetajate Maja

Aeg

01.10; 15.10; 29.10; 12.11; 26.11; 03.12 kell 13.30 - 16.30

Maht

24 ak tundi

Koolitaja

Roza Skatskova

Grupi suurus

24

Koolitus koosneb kuuest moodulist, mis keskenduvad 4.klassi matemaatika põhiteemade õpetamisele toetudes lõimitud aine- ja keeleõppe metoodikale.

Koolitusel osalenu:

  • tunneb 4.klassi matemaatika põhiteemade õpetamise strateegiat;
  • loob ja kohandab õppematerjale, mis toetavad LAK-õpet arvutamise kaudu (käsitledes loodusõpetuse erinevate objektide kirjeldamist).

Õppesisu:

Koolitusel käsitletavad teemad iga kohtumise kaupa:

1. „Numbrid valitsevad maailma.“ Numeratsioon ja arvude ehitus kümnendsüsteemis. Peastarvutamise strateegia.
Praktiline töö. Õppematerjali koostamine, rakendades saadud teadmisi. LAK-õppe tegevuskava rakendamine loodusõpetuse teemal „Maailmaruum“.

2. Arvutamine miljoni piires: suuline ja kirjalik. Metoodilised võtted kirjaliku korrutamise ja jagamise õpetamisel. Jagamine jäägiga kui kirjaliku jagamise propedeutika. Õpetaja tegevus ainekeele- ja sõnavara omandamisel. Toetava õppematerjali planeerimine, loomine.

3. Avaldis. Arvavaldise defineerimine. Arvavaldise õpetamisestrateegia. Praktiline töö “Aritmeetiline etteütlus”.
Keeleline tugi avaldise õpetamisel (sõnavara laiendamine, kõnemallid, rääkivad seinad jm). Tehete järjekorra rakendamine sulgudeta ja ühe paari sulgudega arvavaldises. Aritmeetilised seadused (liitmise, lahutamise, korrutamise ja jagamise seadused) ja nende rakendamine.

4. Avaldisega tekstülesande lahendamise strateegia. Matemaatika tekstülesande modellerimine. Matemaatilise mudeli leidmine probleemülesande lahendamisel. Tekstülesannete lahendamine kui üks LAK-õppe toetamise vahendeid.

5. Ümbermõõt ja pindala. Mõistete (pikkus, laius ümbermõõt, pindala) kujunemine kujundite uurimise kaudu. Mõistete defineerimise tähtis. Pindalaühikute visualiseerimine. Lõimitud tegevuskava loodusõpetuses. Kaart ja plaan kui vähendatud kujutised.

6. Õppeprotsessi diferentseerimise võimalusi. Diferentseeritud õppematerjalide koostamise alused: madalamatest mõtlemistasanditest kuni kõrgemate mõtlemistasanditeni. Väljakutseülesanded ja nuputamisülesanded: harjutamise ja loovuse väärtus.

Koolitaja:

Rosa Skatškova

Asukoht:

Tallinna Õpetajate Maja

Sihtrühm:

Õpetajad, kes õpetavad 4.klassis matemaatikat teises keeles õppijatele

1.10 – 1.moodul kell 13.30-16.30

15.10 – 2.moodul  kell 13.30-16.30

29.10 – 3.moodul  kell 13.30-16.30

12.11 – 4.moodul  kell 13.30-16.30

26.11 – 5.moodul  kell 13.30-16.30

03.12 – 6.moodul  kell 13.30-16.30

Roza Skatškova

Klassiõpetaja, põhikooli matemaatikaõpetaja, algklasside ainesektsiooni juhendaja, LAK-õppe koolitaja, töökogemus 39 aastat, hetkel õpetaja Tallinna Pae Gümnaasiumis

Galerii


Võta ühendust koolitusjuhiga

Erika Veide

Erika Veide

metoodika- ja kompetentsikeskuse (MEKK) koolitusjuht
(+372) 5341 5923
erika@opetajatemaja.ee

Registreeru

Registreeru koolitusele Tallinna Haridusameti haldusalas oleva asutuse töötajana:

Registreeru

Registreeru koolitusele Tallinna erakooli või riigikooli töötajana:

Registreeru
SaadaSaada päring