MEKK: “NUMBRID VALITSEVAD MAAILMA” LAK-õppe rakendamine matemaatika tunnis 4. klassis
Koolituse detailid
Asukoht
Tallinna Õpetajate MajaAeg
01.10; 15.10; 29.10; 12.11; 26.11; 03.12 kell 13.30 - 16.30Maht
24 ak tundiKoolitaja
Roza SkatskovaGrupi suurus
24Koolitus koosneb kuuest moodulist, mis keskenduvad 4.klassi matemaatika põhiteemade õpetamisele toetudes lõimitud aine- ja keeleõppe metoodikale.
Koolitusel osalenu:
- tunneb 4.klassi matemaatika põhiteemade õpetamise strateegiat;
- loob ja kohandab õppematerjale, mis toetavad LAK-õpet arvutamise kaudu (käsitledes loodusõpetuse erinevate objektide kirjeldamist).
Õppesisu:
Koolitusel käsitletavad teemad iga kohtumise kaupa:
1. „Numbrid valitsevad maailma.“ Numeratsioon ja arvude ehitus kümnendsüsteemis. Peastarvutamise strateegia.
Praktiline töö. Õppematerjali koostamine, rakendades saadud teadmisi. LAK-õppe tegevuskava rakendamine loodusõpetuse teemal „Maailmaruum“.
2. Arvutamine miljoni piires: suuline ja kirjalik. Metoodilised võtted kirjaliku korrutamise ja jagamise õpetamisel. Jagamine jäägiga kui kirjaliku jagamise propedeutika. Õpetaja tegevus ainekeele- ja sõnavara omandamisel. Toetava õppematerjali planeerimine, loomine.
3. Avaldis. Arvavaldise defineerimine. Arvavaldise õpetamisestrateegia. Praktiline töö “Aritmeetiline etteütlus”.
Keeleline tugi avaldise õpetamisel (sõnavara laiendamine, kõnemallid, rääkivad seinad jm). Tehete järjekorra rakendamine sulgudeta ja ühe paari sulgudega arvavaldises. Aritmeetilised seadused (liitmise, lahutamise, korrutamise ja jagamise seadused) ja nende rakendamine.
4. Avaldisega tekstülesande lahendamise strateegia. Matemaatika tekstülesande modellerimine. Matemaatilise mudeli leidmine probleemülesande lahendamisel. Tekstülesannete lahendamine kui üks LAK-õppe toetamise vahendeid.
5. Ümbermõõt ja pindala. Mõistete (pikkus, laius ümbermõõt, pindala) kujunemine kujundite uurimise kaudu. Mõistete defineerimise tähtis. Pindalaühikute visualiseerimine. Lõimitud tegevuskava loodusõpetuses. Kaart ja plaan kui vähendatud kujutised.
6. Õppeprotsessi diferentseerimise võimalusi. Diferentseeritud õppematerjalide koostamise alused: madalamatest mõtlemistasanditest kuni kõrgemate mõtlemistasanditeni. Väljakutseülesanded ja nuputamisülesanded: harjutamise ja loovuse väärtus.
Koolitaja:
Rosa Skatškova
Asukoht:
Tallinna Õpetajate Maja
Sihtrühm:
Õpetajad, kes õpetavad 4.klassis matemaatikat teises keeles õppijatele
1.10 – 1.moodul kell 13.30-16.30
15.10 – 2.moodul kell 13.30-16.30
29.10 – 3.moodul kell 13.30-16.30
12.11 – 4.moodul kell 13.30-16.30
26.11 – 5.moodul kell 13.30-16.30
03.12 – 6.moodul kell 13.30-16.30

Roza Skatškova
Klassiõpetaja, põhikooli matemaatikaõpetaja, algklasside ainesektsiooni juhendaja, LAK-õppe koolitaja, töökogemus 39 aastat, hetkel õpetaja Tallinna Pae Gümnaasiumis
Galerii
Võta ühendust koolitusjuhiga

Erika Veide
metoodika- ja kompetentsikeskuse (MEKK) koolitusjuht(+372) 5341 5923
erika@opetajatemaja.ee