Kogemuste Kool: Islandi alushariduse parimad praktikad (grupp täis)03.12.2024 kell 13.00-16.00

Koolitus tutvustab Islandi alushariduse kontseptsiooni ja selle rakendumist praktikas. Vaadeldakse, kuidas aastate jooksul tehtud valikud ja panustatud ressursid mõjutavad tänaste laste ja nendega töötavate inimeste igapäevast elu ja toimimist. Osalejad saavad luua paralleele oma töökeskkonnaga ning teha teadlikumaid otsuseid selle kujundamisel.

Koolituse teemad

  • Pedagoogiks kujunemine
  • Islandi tööturg, perepoliitika ja ühiskondlikud hoiakud
  • Õpikäsitlus
  • Metoodika
  • Voog, kulg ja vaba mäng
  • Keskkonna mõju õppija kogemusele
  • Sõnalise väljenduse sünd
  • Laste looming
  • Lasteaia argipäev ja korrastatud kaos
  • Mõõdetavus alushariduses
  • Kooliküpsuse mõiste ja lapsepõlve eluõiguse vastuolu
  • Emotsionaalne intelligentsus alushariduses
  • Erivajadus kui konstruktsioon ja kaasav haridus
  • Õpetamine ja kasvatamine, hoolitsemine ja harimine – kus lõpeb üks ja algab teine?
  • Lasteaia valmisolek lapse tulekuks ja kohanemine kõige väiksematega
  • Efektiivsus ja empaatia
  • Töötamine ebarealistliku ja ebapädeva reglemendi tingimustes
  • Oskustöö või niisama talitamine? – lasteaiaõpetaja positsioon ühiskonnas
  • Rõhuasetused, prioriteedid, võimaluste otsimine ja habras tasakaal selle kõige vahel

Registreeru

Registreeru koolitusele Tallinna Haridusameti haldusalas oleva asutuse töötajana:

Registreeru

Registreeru koolitusele Tallinna eralasteaia töötajana:

Registreeru

Koolituse detailid

Asukoht

veebis

Aeg

03.12.2024 kell 13.00-16.00

Maht

4 akadeemilist tundi

Koolitaja

Tui Hirv

Grupi suurus

kuni 30 osalejat

Hind

Tallinna haridustöötajatele tasuta

Sihtrühm: 

Lasteaiajuhid, õpetajad, assistendid/õpetaja abid

Koolituse läbinud osaleja:

Mõistab

  • kuidas kehtiv või kunagi kehtinud hariduskäsitlus mõjutab lasteaia töökeskkonda, sealseid tõekspidamisi ja seal toimuva tegevuse struktuuri
  • kuidas üksikud elemendid päevaplaanis, õpitegevuses või hindamises teenivad või ei teeni nüüdisaegse õpikäsitluse huve
  • konflikti lapsepõlve väärtustamise ja kooliks ettevalmistamise, standardiseeritud ülesannete ja lapsest lähtuva pedagoogika vahel
  • miks väärtustada protsessi rohkem kui tulemust

Koolitusel osalenud teavad, kuidas

  • sõnastada ümber kitsaid õpiväljundeid, nii et samas säiliks kooskõla õppekavaga
  • parandada rühma ja lasteaia emotsionaalset sisekliimat

Õppemeetodid:

loeng, arutelu, rühmatöö

Õppekavarühm: Koolieelikute õpetajate koolitus

Koolitaja

Tui Hirv

Tui on Eestis õppinud lauljaks ja muusikateadlaseks, tegutsenud muusiku ja ajakirjanikuna ning avaldanud raamatuid. Islandil, kus ta on elanud alates 2013. aastast, omandas Tui magistrikraadi rakenduslikus ärikorralduses ja alushariduse pedagoogikas. Teda paelub Islandil eriti suhtumine lapsepõlve ning vaba ja orgaaniline lähenemine haridusele. Seda kogemust peab Hirv oluliseks jagada Eesti kolleegidega.

Tui enda kohta ütleb nii: “Minu nimi on Tui, ma elan Reykjavíkis ja olen lasteaiakasvataja. See on absoluutselt ebakorrektne termin, aga ma kasutan seda, sest see kirjeldab seda, millega ma päevast päeva tegelen, oluliselt paremini kui sõna õpetaja.”


Võta ühendust koolitusjuhiga

Inese Freimane

Inese Freimane

koolitusjuht
(+372) 5565 5486
inese@opetajatemaja.ee
EST, LAT, RUS, ENG, GER

Registreeru

Registreeru koolitusele Tallinna Haridusameti haldusalas oleva asutuse töötajana:

Registreeru

Registreeru koolitusele Tallinna eralasteaia töötajana:

Registreeru
SaadaSaada päring