MEKK tähistab esimest sünnipäeva!10.02.2025

Mida me vajame muutuste elluviimiseks? Vahel piisab suurest motivatsioonist ja eesmärgist, vahel ühest heast sõbrast sinna juurde, vahel on selleks vaja tugigruppi ja strateegilist plaani väikeste sammudega ning mida kõike veel.

Eestikeelsele haridusele üleminek võib tunduda elementaarsena eesti inimesele ja juba eile juhtuma pidanud tõsiasjana. Sama võib olla iga-aastaste uusaastalubadustega tervislikumalt toituda ning aktiivsemalt end liigutada ja mida kõike veel. Kuni saabub hetk mil enam selliselt edasi ei saa, olgu see siis sisemise või välimise surve toel, siis see algab…ja ebaõnnestumine sel korral ei ole enam üks valikutest.
Metoodika- ja kompetentsikeskus kutsuti ellu aasta tagasi 5.veebruaril selleks, et olla partner igale Tallinna haridusasutusele, kes on alustanud teed eestikeelse hariduse poole. Olen soovinud juurutada mõtet, et me räägime ületulekust, mitte minekust, et ka retooriliselt olla ühiskonnana kaasatud protsessi ja seeläbi muuta oma mõtlemist ja arusaama sellesse.

Aasta hiljem: mida oleme õppinud ja kuhu edasi?

Aasta tagasi alustasime usuga, et muutused saavad toimuda siis, kui neid toetavad inimesed – õpetajad, koolijuhid, lapsevanemad, koolitajad. Oleme näinud, et tõeline muutus ei sünni pelgalt juhenditest või seadustest, vaid sellest, kuidas inimesed neid mõtestavad ja ellu viivad.

Selle aasta jooksul oleme kohtunud sadade haridustöötajatega – koolides, lasteaedades, koolitustel ja aruteludel. Iga koolitus, seminar ja vestlus on olnud justkui peegel, mis on näidanud, et ületulek eestikeelsele haridusele ei ole ainult keeleküsimus. See on usalduse ehitamine, hirmude maandamine, uute oskuste arendamine ja mõtteviiside avardamine.

Meenub üks koolitus, kus õpetaja ütles pärast pikka arutelu: „Ma arvasin, et see teekond on raske just keele pärast. Aga nüüd näen, et see on hoopis võimalus muuta oma õpetamisviisi ja mõista õpilasi paremini.“ Sellised hetked on kinnitanud, et meie töö MEKKis ei ole ainult teadmiste jagamine – see on partneriks olemine.

Oleme toetanud koole ja lasteaedu:

  • pakkudes praktilisi koolitusi lõimitud aine- ja keeleõppe metoodikast kuni stressijuhtimise ja meeskonnatööni;
  • korraldades vestlusringe, kus õpetajad saavad jagada kogemusi ja leida tuge kolleegidelt;
  • arendades materjale ja tööriistu, mis aitavad õpetajatel ja koolijuhtidel muutustega toime tulla.

Mis saab edasi?

Jätkame sealt, kus oleme alustanud – pakkudes tuge, kuulamist ja lahendusi. Uuel aastal keskendume veelgi enam sellele, kuidas:

  • tugevdada õpetajate professionaalset enesekindlust, pakkudes ainepõhiseid koolitusi ületulevate klasside õpetajatele (näiteks ajaloo, kirjanduse, looduõpetuse ning matemaatika õpetajatele);
  • arendada muudatustega toimetuleku pädevusi, et tulla toime muudatustega, mida üleminek eestikeelse õppele kaasa toob. Ka selleks pakume erinevaid õpisündmusi nii keskselt kui asutustes.
  • luua õppimisvõrgustikke, kus parimad kogemused jõuavad igasse kooli ja lasteaeda. Jätkame alustavate õpetajate programmidega ning pakume supervisioone ka varem alustanud õpetajatele. Teeme koostööd Haridus- ja Teadusministeeriumiga, ülikoolide ja Eesti Keele Instituudiga ning paljude teiste asutustega.

Ületulek eestikeelsele haridusele on pidev protsess, mitte ühekordne eesmärk. Meie MEKKis usume, et iga samm loeb. Aitäh kõigile, kes on olnud sellel teekonnal koos meiega. Koos oleme kindlasti tugevamad kui üksi.

Galerii

SaadaSaada päring