Autistliku lapse mõistmine ning toetamine koolis
Koolituse läbinu:
- mõistab, mis on autism
- teab, millised on autismile iseloomulikud jooned
- mõistab autismi mõju õppetegevusele ja sotsiaalsetele oskustele
- mõistab sensoorsete eripärade, rutiinivajaduse ja sotsiaalsete raskuste mõju autistliku lapse koolielule
- tunneb tõenduspõhiseid lähenemisi ja metoodikaid (nt visuaalsed abivahendid, struktureeritud õpikeskkond), mis toetavad autistlikke õpilasi
- oskab kohandada õppekeskkonda, -materjale ja -protsesse vastavalt autistliku lapse vajadustele
- teab, kuidas ennetada ja juhtida keerulist käitumist autistlike laste puhul, lähtudes mõistvast ja mittekaristavast lähenemisest
- suudab luua positiivseid ja toetavaid suhtlemisviise autistliku lapsega, sh kasutada alternatiivseid kommunikatsiooniviise (nt piktogrammid, visuaalsed ajakavad)
- oskab toetada autistliku lapse sotsiaalsete oskuste arengut ja kaasatust klassi- ja koolielus
- mõistab koostöö vajalikkust lapsevanemate, tugispetsialistide ja koolimeeskonnaga ning oskab planeerida ühiseid toetusmeetmeid
- suudab hinnata enda valmisolekut ja pädevusi autistlike laste toetamisel ning kavandada vajadusel edasist enesetäiendust
- oskab kaardistada võrgustikku autistliku lapse ümber
- teab kuidas suhelda teiste laste ja vanematega autismi teemadel
- on kuulnud erinevaid juhtumite analüüse, praktilisi näiteid ning kogemuslugusid
Koolituse detailid
Asukoht
Tallinna Õpetajate MajaAeg
11.11.2025 kell 10.00-15.45Maht
6 akadeemilist tundiKoolitaja
Ivica MägiGrupi suurus
25Hind
Hind varajasele ostjale kuni 11. oktoobrini 120 eurot (sisaldab käibemaksu), alates 12. oktoobrist 162 eurot
Sihtgrupp:
Koolide õpetajad jt haridustöötajad
Õppemeetodid:
Loeng, arutelu, grupitöö
Õppekavarühm: Psühholoogia
Koolituse teemad:
- mis on autism
- mis on autistlikud jooned
- mis vahe on kasvatamatu ja autistlikul lapsel
- kuidas märgata autistliku õpilast
- kuidas toimib autistlik õpilane klassis
- kuidas toetada parimal viisil autistliku õpilast
- lapse individuaalsuste kaardistamist ja analüüsi tegemist
- probleemolukorrad ja sekkumisvõimalused probleemkäitumisele
- meetodid, kuidas kontakteeruda, suhelda, õpetada ja arendada autistlikku last
- pedagoogi, spetsialisti ning lapsevanema roll ja võimalused autistliku lapse toetamisel
- koostöö autistliku lapse perega, vanematega
- kes on tugiisik ja mis on tema roll
- kuidas suhelda teiste laste ja vanematega autismi teemadel
- pedagoogi, spetsialisti isikliku toimetulek
Koolitaja

Ivica Mägi
Ivica on autismikooli juht, koolitaja, nõustaja, terapeut. Ta on tegelenud autismi ja ATH valdkonna uurimise, arendamise ning toetamisega üle 15 aasta, ta on olnud asutajaliikmeks Põhja-Eesti Autismi Liidule ja Autismikoolile. Ivica on ka ise autistliku lapse ema. Ivical on sotsiaalteaduste magistrikraad ning ta on läbinud hulganisti erinevat täiend- ning kogemusõpet pereteraapia, holistilise teraapia, psühholoogia, kogemusnõustamise, erivajadustega laste ja inimeste toetamise, hariduse juhtimise vallas Eestis ja välisriikides.
Võta ühendust koolitusjuhiga (NB! Oleme meeskonnaga kollektiivpuhkusel ja vastame Teie küsimustele augustis tööle naastes)
