Autistliku lapse mõistmine ning toetamine lasteaias
Koolituse läbinu:
- Mõistab, mis on autism
- Teab, millised on autismile iseloomulikud jooned
- Tunneb ära, milline on autistlik laps grupis
- Oskab märgata autistlikku last ning parimal viisil toetada
- Oskab lapse individuaalsusi kaardistada ja analüüsida
- Oskab märgata probleemolukordasid ning teab sekkumisvõimalusi
- Analüüsib autistlike laste tugevusi ja väljakutseid lasteaiakeskkonnas, arvestades autismi eripärasid
- Teab erinevaid meetodeid, kuidas kontakteeruda, suhelda, õpetada ja arendada autistlikku last
- Oskab kohandada lasteaiakeskkonda (ruumi, tegevusi, rutiine) vastavalt autistliku lapse spetsiifilistele vajadustele
- Teab, kuidas kohandada õppe- ja mängumaterjale ning tegevusi vastavalt autistliku lapse arengutasemele ja huvidele, soodustades tema osalemist tegevustes ning arengut
- Teab, millised on pedagoogi, spetsialisti ning lapsevanema roll ja võimalused lapse toetamisel tagades seeläbi autistliku lapse terviklik ja järjepidev toetus
- Teab, kes on tugiisik ning mis on tema roll
- Oskab kaardistada võrgustikku autistliku lapse ümber
- Teab kuidas suhelda teiste laste ja vanematega autismi teemadel
- On kuulnud erinevaid juhtumite analüüse, praktilisi näiteid ning kogemuslugusid ning kogemuslugusid
Koolituse detailid
Asukoht
Tallinna Õpetajate MajaAeg
10.12.2025 kell 10.00-15.45Maht
6 akadeemilist tundiKoolitaja
Ivica MägiGrupi suurus
25Hind
Hind varajasele ostjale kuni 10. novembrini 120 eurot (sisaldab käibemaksu), alates 11. novembrist 162 eurot
Sihtgrupp:
Lasteaiaõpetajad, abiõpetajad ja tugispetsialistid, laspevanemad
Õppemeetodid:
Loeng, arutelu, grupitöö
Õppekavarühm: koolieelikute õpetajate koolitus
Koolituse teemad:
- mis on autism
- mis on autistlikud jooned
- mis vahe on kasvatamatu ja autistlikul lapsel
- kuidas märgata autistliku last
- kuidas toimib autistlik laps grupis
- kuidas toetada parimal viisil autistliku last
- lapse individuaalsuste kaardistamine ja analüüs
- probleemolukorrad ja sekkumisvõimalused probleemkäitumisele
- meetodid, kuidas kontakteeruda, suhelda, õpetada ja arendada autistlikku last
- pedagoogi, spetsialisti ning lapsevanema roll ja võimalused autistliku lapse toetamisel
- kuidas toimib parimal moel koostöö autistliku lapse perega, vanematega
- kes on tugiisik ja mis on tema roll
- kuidas suhelda teiste laste ja vanematega autismi teemadel
- isikliku toimetuleku olulisusest
- koolitaja poolt välja toodud erinevate juhtumite analüüs, praktilised näited ning kogemuslugusid
Koolitaja

Ivica Mägi
Ivica on autismikooli juht, koolitaja, nõustaja, terapeut. Ta on tegelenud autismi ja ATH valdkonna uurimise, arendamise ning toetamisega üle 15 aasta, ta on olnud asutajaliikmeks Põhja-Eesti Autismi Liidule ja Autismikoolile. Ivica on ka ise autistliku lapse ema. Ivical on sotsiaalteaduste magistrikraad ning ta on läbinud hulganisti erinevat täiend- ning kogemusõpet pereteraapia, holistilise teraapia, psühholoogia, kogemusnõustamise, erivajadustega laste ja inimeste toetamise, hariduse juhtimise vallas Eestis ja välisriikides.
Võta ühendust koolitusjuhiga (NB! Oleme meeskonnaga kollektiivpuhkusel ja vastame Teie küsimustele augustis tööle naastes)
