Aktiivsus- ja tähelepanuhäirega laps koolis30.09.2025 kell 10.00-15.45

Koolituse eesmärk on anda õpetajatele, tugispetsialistidele ja lapsevanematele teadmised ja praktilised oskused ATH ja keskendumisraskustega laste toetamiseks koolis – nii käitumise kui õppetöö tasandil. Toetada õpetajate suutlikkust ennetada probleemseid olukordi ja rakendada tõenduspõhiseid võtteid kaasava õppe keskkonna kujundamisel.

Koolituse läbinu:

  • Mõistab ATH olemust ja selle mõju lapse käitumisele ja õppimisele
  • Oskab märgata keskendumisraskustega õpilaste eripärasid ja toetada nende eneseregulatsiooni
  • Kasutab struktuuri ja kindlate rutiinide loomise põhimõtteid klassis
  • Rakendab praktilisi kohandusi õppetöös ja suhtlemises ATH-ga lastega
  • Mõistab koostöö olulisust lapsevanemate ja tugispetsialistidega

Registreeru

Registreeru

Koolituse detailid

Asukoht

Tallinna Õpetajate Maja

Aeg

30.09.2025 kell 10.00-15.45

Maht

6 akadeemilist tundi

Koolitaja

Merike Rand

Grupi suurus

25

Hind

Hind varajasele ostjale kuni 31. augustini 120 eurot (sisaldab käibemaksu), alates 1. septembrist 162 eurot

Sihtgrupp:

Koolide õpetajad, tugispetsialistid jt haridustöötajad, lapsevanemad

Õppemeetodid:

Koolitusel kasutatakse loengut, arutelu, juhtumianalüüsi, paaristööd, refleksiooni ja töölehti. Osalejad saavad kaasa konkreetseid tööriistu, mida oma klassiruumis rakendada.

Õppekavarühm: Psühholoogia

Koolituse teemad:

1. ATH olemus ja käitumuslikud avaldumisvormid koolis

  • ATH sümptomid: tähelepanuhäired, impulsiivsus, hüperaktiivsus
  • ATH tüpoloogiad ja seosed kaasuvate seisunditega (ärevus, depressioon, koolitõrge)
  • Käitumise tähendus ja tõlgendamine

2. Klassiruumi juhtimine ja struktuuri loomine

  • Käitumise ennetamine – reeglid, rutiinid, visuaalid
  • Õpetaja roll rahuliku keskkonna kujundajana
  • Tüüpilised olukorrad ja nendega toimetulek

3. Õppimise toetamine ja individuaalsed kohandused

  • Kuidas toetada töömälu, tähelepanu ja iseseisvust
  • Visuaalsed abivahendid, liikumise integreerimine, paindlik hindamine
  • Praktilised näited ja harjutused

4. Koostöö kodu ja tugivõrgustikuga

  • Tugispetsialistide kaasamine ja rollijaotus
  • Millal ja kuidas rääkida lapsevanemaga?
  • Kuidas õpetaja saab jääda oma rolli piiresse, ent toetada süsteemi

Koolitaja

Merike Rand

Merike on hariduse järgi eripedagoogika magister, kutse tase 8. Tal on üle 20 aasta kogemust tuge vajavate lastega, sh ATH diagnoosiga õpilaste toetamisel. Merike on autasustatud tiitliga AASTA TUGISPETSIALIST 2015 (Tartu linn ja maakond). Ta on koolitaja Tartu Ülikooli täiendusõppes, Hariduse Tugiteenuste Keskuses ning õpetajatele üle Eesti.


Võta ühendust koolitusjuhiga (NB! Oleme meeskonnaga kollektiivpuhkusel ja vastame Teie küsimustele augustis tööle naastes)

Inese Freimane

Inese Freimane

koolitusjuht
(+372) 5565 5486
inese@opetajatemaja.ee
EST, LAT, RUS, ENG, GER

Registreeru

SaadaSaada päring