MEKK: Matemaatika LAK-õppe metoodika alusel 4.klassis. Modelleerimine ja probleemide lahendamine.18.02; 11.03 ja 08.04 kell 13.30 - 17.00

Registreeru

Registreeru koolitusele Tallinna Haridusameti haldusalas oleva asutuse töötajana:

Registreeru

Registreeru koolitusele Tallinna erakooli või riigikooli töötajana:

Registreeru

Koolituse detailid

Asukoht

Tallinna Õpetajate Maja

Aeg

18.02; 11.03 ja 08.04 kell 13.30 - 17.00

Maht

12 ak tundi

Koolitaja

Roza Skatskova

Grupi suurus

24

Hind

Tallinna eestikeelsele õppele üleminevate koolide neljandate klasside matemaatika õpetajad

4.klassi matemaatika põhiteemade õpetamine toetudes lõimitud aine- ja keeleõppe metoodikale.
Koolitus koosneb kolmest moodulist, mis keskenduvad matemaatilise mudeli leidmisele ning probleemülesannete lahendamise rakendamisele. Saadud teoreetilised ja praktilised teadmised toetavad osalejaid õppematerjali koostamisel.  
 

Koolitusel osalenu:

  •   analüüsib ja arendab saadud õppematerjali;
  •   uurib ja loob matemaatilisi mudeleid probleemülesannete lahendamisel;
  •   tunneb kirjaliku arvutamise strateegiat;
  •  loob ja kohandab õppematerjale, mis toetavad LAK-õpet arvutamise kaudu, käsitledes loodusõpetuse erinevate objektide kirjeldamisel.

Õppesisu:

1.      moodul

  Avaldis. Arvavaldise defineerimine. Arvavaldise õpetamise propedeutika. Praktiline töö “Aritmeetiline etteütlus”. Keeleline tugi avaldise õpetamisel.  (sõnavara laiendamine, kõnemallid, rääkivad seinad jm).

  Tehete järjekorra rakendamine sulgudeta ja ühe paari sulgudega arvavaldises. Aritmeetilised seadused (liitmise, lahutamise, korrutamise ja jagamise seadused) ja nende rakendamine.    

   Avaldisega tekstülesande lahendamine Rühmatöö. Matemaatika tekstülesande modellerimine. Matemaatilise mudeli leidmine probleemülesande lahendamisel.

2.      moodul

    “Looduse raamat on kirjutatud matemaatika kirjas.” Lõimitud ainekava. Matemaatika lõiming loodusõpetusega teemal “Kaart ja plaan. Mõõtkava”. Praktiline töö. Liikumistekstülesande lahendamine avaldise abil.

     Ümbermõõt ja pindala. Mõistete (pikkus, laius ümbermõõt, pindala) kujunemine kujundite uurimise kaudu.  Pindalaühikute visualiseerimine. Lõimitud tegevuskava loodusõpetuses. Kaart ja plaan kui vähendatud kujutised. Mandrite ja riikide pindalate võrdlemine.

3.      moodul

    Naturaalarvude jagamine. Korrutamise ja jagamise seadused ning nende rakendamine peastarvutamisel. Korrutamine ja jagamine väljaspool korrutustabelit, jagamine jäägiga kui kirjaliku jagamise propedeutika.

   Kirjaliku jagamise algoritmi õpetamine. Kirjaliku jagamise esinevate vigade analüüs ja vältimine.

   Matemaatika lõiming loodusõpetusega teemal “Mõõtkava. Plaanid ja fotod”.

Koolitaja:

Roza Skatskova –  klassiõpetaja, põhikooli matemaatikaõpetaja, algklasside ainesektsiooni juhendaja, LAK-õppe koolitaja, töökogemus 39 aastat, hetkel õpetaja Tallinna Pae Gümnaasiumis

Asukoht:

Tallinna Õpetajate Maja

Sihtrühm:

Eestikeelsele õppele üleminevate koolide 4nda klassi matemaatika õpetajad.

18.02.2025 13:30 – 17:00  1.moodul 

11.03.2025 13:30 – 17:00  2.moodul 

08.04.2025 13:30 – 17:00  3.moodul


Võta ühendust koolitusjuhiga

Erika Veide

Erika Veide

metoodika- ja kompetentsikeskuse (MEKK) koolitusjuht
(+372) 5341 5923
erika@opetajatemaja.ee

Registreeru

Registreeru koolitusele Tallinna Haridusameti haldusalas oleva asutuse töötajana:

Registreeru

Registreeru koolitusele Tallinna erakooli või riigikooli töötajana:

Registreeru
SaadaSaada päring