Alustava õpetaja sisseelamisprogramm (kool)30.09.2025-22.05.2026 (vaata moodulite ajakava lehe allosas)

Alustava õpetaja sisseelamisprogramm toetab, innustab ja pakub head kasvulava alustavale õpetajale läbi praktiliste, sisuliste koolituste ja supervisiooni ning seda kõike läbi terve esimese õppeaasta.

Alustava õpetaja sisseelamisprogrammi eesmärk on toetada alustava õpetaja sisseelamist õpetaja ametisse, õpetaja ameti väärtustamist ning tugevdada õpetajate järelkasvu Tallinnas. Sisseelamisprogramm suurendab alustava õpetaja rahulolu, pakub tuge ametialases arengus ning soodustab töö jätkamist õpetajana.
Tegemist on tervikliku ja erinevatest arendustegevustest koosneva programmiga. Programmi osaks on kontaktõppe koolitusmoodulid, e-õpe, kohtumised koolipoolse mentoriga, supervisiooni kohtumised mentoritele ja alustavatele õpetajatele võrgustiku loomiseks. Programm on õppijakeskne ja praktiline.  

Registreeru

Registreeru koolitusele Tallinna Haridusameti haldusalas oleva asutuse töötajana:

Registreeru

Registreeru koolitusele Tallinna erakooli töötajana:

Registreeru

Koolituse detailid

Asukoht

Tallinna Õpetajate Maja

Aeg

30.09.2025-22.05.2026 (vaata moodulite ajakava lehe allosas)

Maht

93 akadeemilist tundi (81 kontakttundi + 12 iseseisva töö tundi)

Koolitaja

Erika Veide, Ingrid Veskiväli, Kerli Stein, Inese Freimane, Maire Kebbinau, Mari-Liis Nummert, Liina Randmann ja teised.

Grupi suurus

25 õpetajat

Hind

Tallinna koolide õpetajatele tasuta. Muude koolide õpetajatele on terve kursuse maksumus 1500€
Alustava õpetaja programm

Koolitusel osalenu:

Tunneb positiivset toetust ja õpib tundma õpetajaameti väljakutseid ja tugistruktuure. Läbime teemad alates üldharidust reguleerivatest dokumentidest kuni vaimse tervise toetamiseni ja anname tugeva põhja  õpetajale vajalike kompetentside väljakujunemisel.

Õpiväljundid:

  • Tunneb alus- ja üldharidust reguleerivaid dokumente ning oskab neid seostada oma töö praktiliste ülesannetega; 
  • teab, millised on Tallinna haridussüsteemi eripärad ja võimalused;
  • oskab luua töökeskkonna, mis toetab õpetaja heaolu ja enesekehtestamiseoskusi; 
  • suudab defineerida ja analüüsida õpetaja rolli väärtuskasvatajana; 
  • oskab tuvastada erivajadustega õpilasi/lapsi ja kasutada sobivaid sekkumisstrateegiaid; 
  • oskab planeerida ja läbi viia õppetundi (õppe- ja kasvatustööd), rakendades õpetamise ja õpidisaini põhimõtteid /erinevaid meetodeid; 
  • tunneb LAK-õpe põhialuseid ja oskab neid rakendada ainetundides; 
  • oskab rakendada efektiivseid suhtlemisoskusi õpetajatöös ja klassi/ rühma juhtimises; 
  • mõistab üldpädevuste (oskuste) tähtsust ja oskab neid toetada laste arengus; 
  • mõistab brändingu põhimõtteid ja oskab neid rakendada isikliku professionaalse maine kujundamisel; 
  • suudab toetada väärtuskasvatust ja väärtusarendust õpilastes, lähtudes isiklikest ja ühiskondlikest väärtustest;  
  • reflekteerib ja analüüsib oma praktikat, oskab analüüsida ennast kui õpetajat ning hinnata oma arengut. 

 

Asukoht:

Koolituse moodulid toimuvad üldjuhul Tallinna Õpetajate Majas ja üks moodul ka Tallinna Õppenõustmiskeskuses.

Sihtrühm:

Projekti osalejate arv on piiratud, osalema on oodatud maksimaalselt 2 alustavat õpetajat ühest asutusest. Osalema on oodatud nii kvalifikatsiooniga alustavad õpetajad, kes on alustamas tööd õpetajana esimest aastatkui ka kvalifikatsioonita õpetajad, kes on alustamas tööd õpetajana või töötanud õpetajana 1-2 aastat.

Mentorid ei pea ennast registreerima Tallinna linna töötaja portaalis (mentorite andmeid ootab koolitusjuht oma meilile).

Tunnistuse saavad kõik, kes on osalenud 75% kontaktõppes.

*Korraldaja jätab endale õiguse teha programmis muudatusi. 

Moodulid:

1. moodul – 30.09.2025  10:00 – 16:30
Sissejuhatus, tutvumine, dokumentatsioon.

2. moodul – 15.10.2025  9:30 – 16:30
Üldpädevuste arengu toetamine

3. moodul – 13.11.2024 9:30 – 16:30
Lõimitud aine- ja keeleõppe parimad praktikad (LAK-õpe)

4. moodul – 09.12.2024 9:30 – 16:30
Erivajadustega õpilase märkamine, määratlemine, toetamine ja tema vajaduste selgitamine.

5. moodul – 15.01.2026 9:30 – 16:30
Õppemeetodid, õppimine ja õpidisain.

6. moodul – 18.02.2026 9:30 – 16:30
Õpetaja väärtused ja roll väärtuskasvatajana.

7. moodul – 17.03.2026 9:30 – 16:30
Õpetajate sotsiaalsete oskuste toetamine.

8. moodul – 23.04.2026 9:30 – 16:30
Vaimne tervis.

9. moodul – 22.05.2026  13:00 – 18:00
Bränding, reflektsioon ja tagasisidestamine, pidulik lõpetamine.

 

Supervisioonid on õppetöö osa ja toimuvad 4 korda programmi jooksul õpetajatele ja 3 korda alustavate õpetajate mentoritele. Supervisioonid toimuvad kahes rühmas. Rühmadeks jagamine toimub esimesel kohtumisel.

Supervisioonide ajad:

1.16.oktoober 2025 kell 13:30 – 16:30 (grupp 1), 17. oktoober 2025  kell  13:30 – 16:30 (grupp 2)

2.10.detsember 13:30 – 16:30 (grupp 1), 11.detsember 13:30 – 16:30 (grupp 2)

3. 4.veebruar 13:30 – 16:30 (grupp 1), 5.veebruar 13:30 – 16:30 (grupp 2)

4. 29.aprill 13:30 – 16:30 (grupp 1), 30.aprill 13:30 – 16:30 (grupp 2)

 

 

Mentorite supervisioonide ajad  täpsustumisel.
Mentorid kohtuvad Tallinna Õpetajate Majas superviisoriga kolmel korral õppeaasta vältel. Kohtumiste eesmärk on mõtestada nii mentori tööd, jagada kogemusi kui ka toetada mentoreid nende töös. Mentorite kohtumiste ajad: 15.10; 28.01 ja 13.05.2026

 

 

Galerii


Võta ühendust koolitusjuhiga

Erika Veide

Erika Veide

metoodika- ja kompetentsikeskuse (MEKK) koolitusjuht
(+372) 5341 5923
erika@opetajatemaja.ee

Registreeru

Registreeru koolitusele Tallinna Haridusameti haldusalas oleva asutuse töötajana:

Registreeru

Registreeru koolitusele Tallinna erakooli töötajana:

Registreeru
SaadaSaada päring