Alustava õpetaja sisseelamisprogramm tuleb taas!17.09.2024

Eelmisel aastal pilootprojektina alustanud alustava õpetaja sisseelamisprogramm tuleb taas ja koostöös Tallinna Haridusametiga avab alustava õpetaja sisseelamisprogramm uksed kahele koolitusrühmale - üks mõeldud lasteaia- ning teine kooliõpetajatele.

Programmi eesmärk on toetada alustava õpetaja sisseelamist õpetaja ametisse, andes võimaluse tundma õppida õpetajaameti väljakutseid ja tugistruktuure ning toetada õpetajale vajalike kompetentside väljakujunemist. Sisseelamisprogramm pakub tuge ametialases arengus ning soodustab töö jätkamist õpetajana luues positiivse sisseelamiskogemuse. Programmi eesmärk on lisaks praktilistele väljunditele anda õpetajale enesekindlus, et on valinud õige ameti ning valmistab neid ette rühma- ja klassiruumis ning karjääris edu saavutamiseks.

Kellele ja miks programm on mõeldud?

Õpetajakarjääri alustades on õpetajal sageli kõrge entusiasmi tase ja optimism, värsked ideed ning kvalifikatsiooniga õpetajal ka kaasaegsed teadmised haridusteooriatest. Ilma toeta – nii professionaalsel kui ka isiklikul tasandil – võib õpetaja läbi põleda ja ametist lahkuda. Projekti on oodatud osalema nii kvalifikatsiooniga alustavad õpetajad, kes on alustamas tööd õpetajana esimest aastatkui ka kvalifikatsioonita õpetajad, kes on alustamas tööd õpetajana või töötanud õpetajana 1-2 aastat. Programmis on lisaks ka tegevusi, mis on suunatud asutuse poolt määratud alustava õpetaja mentoritele.  Tegemist on tervikliku ja erinevatest arendustegevustest koosneva programmiga. 

Mida õpitakse?

Programmi osaks on nii kontaktõppe koolitusmoodulid kui ka  e-õpe, kohtumised koolipoolse mentoriga, supervisiooni kohtumised mentoritele ja alustavatele õpetajatele võrgustiku loomiseks. Programm on loodud õppijakeskselt ja praktiliselt ning sisaldab mitmeid osasid: näiteks õpitakse, kuidas ennetada läbipõlemist ja kuidas kaitsta oma vaimset tervist, kuidas õpetaja ennast kehtestada saab, millised on õpetaja väärtused ja roll väärtuskasvatuses. Lisaks õpitakse tundma erivajadustega õpilast, teda märkama ja toetama vastavalt vajadustele. Loomulikult keskendutakse ka õppimisele ja õpidisainile, õppemeetoditele, tunni struktuurile ja õpiväljunditele. Nii alghariduse kui kooli õpetajad õpivad tundma ka LAK-õppe meetodeid ning arendatakse suhtlemiskunsti läbi konfliktide lahendamise ja õpetajate sotsiaalsete oskuste toetamise. See on vaid põgus ülevaade teemadest ja lähemalt saad programmidega tutvuda ning õpiväljundeid vaadata siin: sisseelamisprogramm alustavale õpetajale, sisseelamisprogramm alustavale alghariduse õpetajale.

Vaata videost, mida räägivad eelmisel aastal alustava õpetaja programmi läbinud õpetajad.

 

 

 

 

 

SaadaSaada päring