MEKK: „Matemaatika on üks keel“21.01, 04.02, 18.02, 04.03, 25.03 ja 08.04.2026 kell 13.30-16.30

Koolitus keskendub matemaatika õpetamisele 5.klassis rakendades LAK-õppe meetodeid

Registreeru

Registreeru koolitusele Tallinna Haridusameti haldusalas oleva asutuse töötajana:

Registreeru

Registreeru koolitusele Tallinna erakooli või riigikooli töötajana:

Registreeru

Koolituse detailid

Asukoht

Tallinna Õpetajate Maja

Aeg

21.01, 04.02, 18.02, 04.03, 25.03 ja 08.04.2026 kell 13.30-16.30

Maht

24 ak tundi

Koolitaja

Roza Skatškova

Grupi suurus

25

Hind

Tallinna õpetajatele tasuta
matemaatika 5. klassis.

Koolituse eesmärk on välja töötada ja rakendada erinevaid õpetamismeetodeid ja õppestrateegiaid, mis hõlmavad keele- ja matemaatikaõpet arvutamise ja tekstülesannete lahendamise kaudu.

Koolituse läbinu:

  • tunneb 5.klassi matemaatika põhiteemade õpetamise õppestrateegiat;
  • loob ja kohandab õppematerjale, mis toetavad LAK-õpet arvutamise ja tekstülesannete lahendamise kaudu, käsitledes loodusõpetuse erinevate objektide kirjeldamisel.

Teemad:

1. Arvuteooria mõisted ja omadused kui loendamisstrateegia alus. Arvu tegurid ja kordsed. Arvu algteguriteks lahutamise algoritm. SÜT-i ja VÜK-i tähendus harilike murdude liitmise ja lahutamise õpetamisel. Metoodilisi soovitusi õppeprotsessi diferentseerimisel.

2. Liikumisülesanded, nende liigitamine, skeemide ja diagrammide kasutamine ning valemite rakendamine seotuna looduses liikumise teemadega “Vee liikumine looduses”. Tekstülesannete lahendamise mudelite analüüs ja jaotmaterjali kasutamise võimalusi. Õpetaja tegevus, mis toetab õppija arusaamist ning ainekeele ja erialase sõnavara omandamist.

3. Kümnendmurd. Kümnendmurd arvkiirel. Kümnendmurdude lugemise ja kirjutamise õpetamise strateegia: keelelise barjääri ületamine, mis tekib harjumuspäraste naturaalarvude ja murdosade kombineerimisel. Tehted kümnendmurdudega: tehete analoogia ja erinevused naturaalarvudega ja kümnendmurdudega.

4. Ruumala. Ruumala mõiste järkjärguline, praktiline ja konkreetsetel näidetel põhinev õpetamine. Abstraktsematest valemitest kuni arvutusteni. Näitlikustamise ja visualiseerimise võimalusi. Matemaatika teema „Ruumala“ seos loodusõpetuse teemaga „Vesi. Veekogu kui uurimisobjekt“.

5. Andmete korrastamine. Arvandmete kogumine, korrastamine, analüüs ning tabelites ja diagrammides esitamine, mille kaudu arendatakse matemaatilist sõnavara. Keele ja mõistete süsteemne rakendamine. Skaala kui diagrammi hindamise vahend. Visuaalselt esitatud info põhjal lihtsamate järelduste tegemine, seoste leidmine, küsimustiku koostamine. Arvandmete illustreerimine loodusõpetuse teema ”Asula” raames.

6. Nurk. Nurga suurus. Nurkade liigid. Geomeetriliste mõistete defineerimise õpetamise strateegia. Analoogiate loomine sirge, lõigu ja kiirega. Joonestamise ja skitseerimise eristamine. Nurgad ümbritsevas keskkonnas.

Sihtrühm:

Oodatud on kõik matemaatika õpetajad, kelle klassis õpib õppekeelest erineva emakeelega lapsi.

 

Koolitaja

Roza Skatškova

Roza on 39 aastase töökogemusega klassi- ja põhikooli matemaatikaõpetaja, kes hetkel õpetab Tallinna Pae Gümnaasiumis. Lisaks on  ta algklasside ainesektsiooni juhendaja ning LAK-õppe koolitaja juba 2016. aastast.


Võta ühendust koolitusjuhiga

Erika Veide

Erika Veide

metoodika- ja kompetentsikeskuse (MEKK) koolitusjuht
(+372) 5341 5923
erika@opetajatemaja.ee

Registreeru

Registreeru koolitusele Tallinna Haridusameti haldusalas oleva asutuse töötajana:

Registreeru

Registreeru koolitusele Tallinna erakooli või riigikooli töötajana:

Registreeru
SaadaSaada päring