MEKK: „Matemaatika on üks keel“
Koolituse detailid
Asukoht
Tallinna Õpetajate MajaAeg
21.01, 04.02, 18.02, 04.03, 25.03 ja 08.04.2026 kell 13.30-16.30Maht
24 ak tundiKoolitaja
Roza SkatškovaGrupi suurus
25Hind
Tallinna õpetajatele tasuta
Koolituse eesmärk on välja töötada ja rakendada erinevaid õpetamismeetodeid ja õppestrateegiaid, mis hõlmavad keele- ja matemaatikaõpet arvutamise ja tekstülesannete lahendamise kaudu.
Koolituse läbinu:
- tunneb 5.klassi matemaatika põhiteemade õpetamise õppestrateegiat;
- loob ja kohandab õppematerjale, mis toetavad LAK-õpet arvutamise ja tekstülesannete lahendamise kaudu, käsitledes loodusõpetuse erinevate objektide kirjeldamisel.
Teemad:
1. Arvuteooria mõisted ja omadused kui loendamisstrateegia alus. Arvu tegurid ja kordsed. Arvu algteguriteks lahutamise algoritm. SÜT-i ja VÜK-i tähendus harilike murdude liitmise ja lahutamise õpetamisel. Metoodilisi soovitusi õppeprotsessi diferentseerimisel.
2. Liikumisülesanded, nende liigitamine, skeemide ja diagrammide kasutamine ning valemite rakendamine seotuna looduses liikumise teemadega “Vee liikumine looduses”. Tekstülesannete lahendamise mudelite analüüs ja jaotmaterjali kasutamise võimalusi. Õpetaja tegevus, mis toetab õppija arusaamist ning ainekeele ja erialase sõnavara omandamist.
3. Kümnendmurd. Kümnendmurd arvkiirel. Kümnendmurdude lugemise ja kirjutamise õpetamise strateegia: keelelise barjääri ületamine, mis tekib harjumuspäraste naturaalarvude ja murdosade kombineerimisel. Tehted kümnendmurdudega: tehete analoogia ja erinevused naturaalarvudega ja kümnendmurdudega.
4. Ruumala. Ruumala mõiste järkjärguline, praktiline ja konkreetsetel näidetel põhinev õpetamine. Abstraktsematest valemitest kuni arvutusteni. Näitlikustamise ja visualiseerimise võimalusi. Matemaatika teema „Ruumala“ seos loodusõpetuse teemaga „Vesi. Veekogu kui uurimisobjekt“.
5. Andmete korrastamine. Arvandmete kogumine, korrastamine, analüüs ning tabelites ja diagrammides esitamine, mille kaudu arendatakse matemaatilist sõnavara. Keele ja mõistete süsteemne rakendamine. Skaala kui diagrammi hindamise vahend. Visuaalselt esitatud info põhjal lihtsamate järelduste tegemine, seoste leidmine, küsimustiku koostamine. Arvandmete illustreerimine loodusõpetuse teema ”Asula” raames.
6. Nurk. Nurga suurus. Nurkade liigid. Geomeetriliste mõistete defineerimise õpetamise strateegia. Analoogiate loomine sirge, lõigu ja kiirega. Joonestamise ja skitseerimise eristamine. Nurgad ümbritsevas keskkonnas.
Sihtrühm:
Oodatud on kõik matemaatika õpetajad, kelle klassis õpib õppekeelest erineva emakeelega lapsi.
Koolitaja
Roza Skatškova
Roza on 39 aastase töökogemusega klassi- ja põhikooli matemaatikaõpetaja, kes hetkel õpetab Tallinna Pae Gümnaasiumis. Lisaks on ta algklasside ainesektsiooni juhendaja ning LAK-õppe koolitaja juba 2016. aastast.
Võta ühendust koolitusjuhiga
Erika Veide
metoodika- ja kompetentsikeskuse (MEKK) koolitusjuht(+372) 5341 5923
erika@opetajatemaja.ee