MEKK: Üleminek eestikeelsele õppele: praktilised sammud 1. klassis Kord kuus neljapäeviti 7.11.2024-08.05.2025, kell 13.30-17.00

Koolituse eesmärk on toetada 1. klassi õpetajaid üleminekuklassides, pakkudes praktilisi lahendusi, mis hõlbustavad aine- ja keeleõppe lõimimist.

Registreeru

Registreeru koolitusele Tallinna Haridusameti haldusalas oleva asutuse töötajana:

Registreeru

Registreeru koolitusele Tallinna erakooli või riigikooli töötajana:

Registreeru

Koolituse detailid

Asukoht

Tallinna Õpetajate Maja

Aeg

Kord kuus neljapäeviti 7.11.2024-08.05.2025, kell 13.30-17.00

Maht

28 ak tundi

Koolitaja

Maret Vandel

Grupi suurus

25

Hind

Tallinna õpetajatele tasuta

Koolitaja jagab teadmisi LAK-õppe põhimõtetest ja materjalide kohandamisest erinevates õppeainetes. Igale kohtumisele on planeeritud eesti keele, matemaatika või loodusõpetuse praktilised tunni ülesehitused, näited ning ühine materjalide koostamine. Osalejad saavad tuge ja inspiratsiooni kolleegidelt edulugude ning kogemuste vahetamise kaudu.  

Koolitusel osalenu:

  •  kohandab õppematerjale, mis toetavad aine- ja keeleõppe lõimimist eesti keele, matemaatika ja loodusõpetuse tundides;   
  •  reflekteerib oma kogemusi, analüüsib edulugusid ning väljakutseid, tuues esile nende mõju õppetööle ja õpilaste arengule.  

Õppesisu:

1.LAK-õppe põhimõtted. 
Tutvumine. Õpetatavate klasside eripära. Abivajadus. Hoiakud, ootused, hirmud. LAK-õppe põhimõtete tutvustus. LAK-õppe tunni ülesehitus. Näited LAK-õppe tundidest 1. kooliastmes. LAK-õppe rõhuasetused erinevates ainetundides. LAK õppe põhimõtteid arvestava tunnikava koostamine. Kodune ülesanne: võtta järgmisel kohtumisel kaasa üks edulugu ja üks murekoht.  

2.Rutiintegevused LAK-õppes.  
Turvaline õpikeskkond. Rutiintegevused LAK-õppes. Interaktiivsed vahendid. LAK-õppe E-teavikud. Kolmefaasiline õpiprotsess: aktiveerimisfaas. Praktiline tunni ülesehitus ja näited erinevates õppeainetes ning ühine materjalide koostamine.  

Kogemusnõustamine ja aruteluring – edulood ja murekohad.   

Kodune ülesanne: ette valmistada üks aktiveerimisfaasi ülesanne.  

3.Sõnavara ja keeleteadlikkuse arendamine LAK-õppes. 
Sõnavara arendamine ja selle roll keelekümbluses. Keeleteadlikkuse ja funktsionaalse kirjaoskuse arendamine 1. kooliastmes. Õppematerjalide kohandamine ja loomine sõnavara õppimiseks. Harjutused ja meetodid sõnavara omandamise hõlbustamiseks (nt mälumängud, pildikaardid).  Praktiline tunni ülesehitus ja näited erinevates õppeainetes ning ühine materjalide koostamine.   

Kogemusnõustamine ja aruteluring – edulood ja murekohad.   

Kodune ülesanne: kujundada õpilastele suunatud LAK-meetodil ülesanne, mis toetab nii aineõpet kui keeleoskust.  

4.Õppematerjalide kohandamine ja loomine LAK-õppes. 
Õppematerjalide kohandamine keelekümblusklassides (nt tekstid, töölehed, digivahendid). Visuaalsed ja praktilised abivahendid (nt infograafikud, diagrammid, plakatid). Rühmatöö meetodid ja koostöine õppimine (koostöö õpilaste vahel). Praktiline tunni ülesehitus ja näited erinevates õppeainetes ning ühine materjalide koostamine. Kogemusnõustamine ja aruteluring – edulood ja murekohad.   

Kodune ülesanne: luua või kohandada visuaalne õppematerjal.  

5.Kolmefaasiline õpiprotsess:  tähenduse mõistmise faas, refleksioonifaas.  
Praktikal põhinevad ülesanded, kuidas kinnistada uusi teadmisi ja oskusi (nt rollimängud, probleemilahendus). Multimodaalsus. Kogemusnõustamine ja aruteluring – edulood ja murekohad. Praktiline tunni ülesehitus ja näited erinevates õppeainetes ning ühine materjalide koostamine. Kodune ülesanne: koostada kinnistamisfaasi harjutus.  

6.Tagasiside ja hindamine LAK-õppes 
Hindamisvormid keelekümbluses: kujundav hindamine vs kokkuvõttev hindamine. Enesereflektsioon ja kaasõpilaste hindamine. Kogemusnõustamine ja aruteluring – edulood ja murekohad. Praktiline tunni ülesehitus ja näited erinevates õppeainetes ning ühine materjalide koostamine. Kodune ülesanne: kujundada hindamisvorm, mis toetab keelelist arengut.  

7.Koolituse kokkuvõte ja kogemuste vahetamine 
Koolituse käigus omandatud teadmiste ja oskuste refleksioon. Integreeritud õppeprojektid. Praktika näited: grupiarutelu edulugude ja väljakutsete üle. Koolituse materjalipank.   

 

Koolitus toimub läbi terve õppeaasta, alustame novembris ja lõpetame mais. Kõik koolitused toimuvad pärastlõunasel ajal, et ei peaks asendusi otsima. Koolitused toimuvad neljapäeviti, kord kuus, kell 13.30-17.00 Tallinna Õpetajate Majas (7.11; 12.12; 9.01; 6.02; 13.03; 10.04; 8.05)

 

Koolitaja:

Maret Vandel  

Klassiõpetaja keelekümblusklassis, kõrvaleriala: parandusõppe õpetaja (MA) 

Klassiõpetaja keelekümblusklassis 2010-2024 (õppeained: eesti keel, kirjandus, matemaatika, loodusõpetus, kunst ja tööõpetus, inimeseõpetus, kehaline kasvatus, inglise keel, õpiabi) 
Eesti keele kui teise keele õpetaja 2010-2012 
LAK-õppe koolitaja 2011-2024 

Asukoht:

Tallinna Õpetajate Maja

Sihtrühm:

Ülemineku koolide klassiõpetajad (eriliselt on oodatud esimeses klassi õpetavad ja/või järgmisel aastal esimese klassiga alustavad õpetajad).


Võta ühendust koolitusjuhiga

Erika Veide

Erika Veide

metoodika- ja kompetentsi üksuse (MEKK) koolitusjuht
(+372) 5341 5923
erika@opetajatemaja.ee

Registreeru

Registreeru koolitusele Tallinna Haridusameti haldusalas oleva asutuse töötajana:

Registreeru

Registreeru koolitusele Tallinna erakooli või riigikooli töötajana:

Registreeru
SaadaSaada päring