Õpetajale

Õpetajakoolituste koolituskalender // Kevad 2024

Koolitusel tulevad käsitlusele muukeelset õpilast toetavad kohanemise meetmed ja õppetöö korralduse sidumine keeleõppe tulemuslikkusega. Koolitus on mõeldud põhikooli õpetajatele ja toimub Tallinna Südalinna Koolis. Koolitajateks on Tallinna Südalinna Kooli meeskond.

Koolitusel osaleja omandab oskused, kuidas maailmahariduslikke teemasid lõimida lasteaia õppetegevustega ja siduda õppekavaga, oskab maailmahariduslikke juhendmaterjale kasutada loovalt oma töös. Koolitus toimub Rannamõisa Lasteaias (Merepiiga tee 8, Harku).

Õpetajate grupisupervisioon on koostööpõhine protsess, mis aitab kaasa isiklikule ja professionaalsele kasvule. See protsess hõlmab kogemuste ja teadmiste jagamist, juhendamis- ja õpetamisstiilide üle arutlemist ning tööalaste väljakutsetega tegelemist. Grupisupervisioon pakub võimalust saada tagasisidet ja erinevaid vaatenurki, mis on olulised efektiivseks probleemide lahendamiseks ja õppimiseks.

Koolitusel saab ülevaate narratiivsest käsitusest lasteaias. Fookuses on laste loov jutustamisoskus ehk kuidas luua narratiive. Tutvustatakse Tallinna Meelespea lasteaia kogemusi antud teemal ning saab osaleda praktilises tegevuses. Koolitusele on oodatud lasteaiaõpetajad, õppejuhid, juhid.

Osaleja saab praktilisi ideid ja harjutusi, kuidas tundidesse/kohtumistesse tuua vaheldust, mängulisust, fantaasiat, improvisatsiooni. Läbi mängude õpime kasutama võtteid keskendumise fookusesse toomiseks. Koolitus on mõeldud kõigile I-III kooliastme õpetajatele.

Koolitusel saab ülevaate uue aastatuhande eesti lastekirjanduse tõlgetest teistesse keeltesse, lihtsa keelega raamatutest ja sõnatutest raamatutest ning kuidas neid koolitöös kasutada. Samuti saab ülevaate illustratsioonist noortekirjanduses, et arendada noorte kunstimeelt. Koolituse sihtrühmaks on võõrkeeleõpetajad (teiste keelte õpetajad eesti koolis, koolituspäeva töökeeleks on eesti keel).

20.02-27.02.2024 Bilingual teaching programme in Andalusia: CLIL and other related methodological approaches – inglise keeles veebikoolitus
Within two trainings Daniel Prados will explain bilingual teaching programme in Andalusia and gives examples of good practices and methodologies for bilingual schools. Subjects that will be discussed are: CLIL methodology, other related active methods: communicative approach, task-based learning, use of ICT tools in the CLIL classroom.

26.02-27.02.2024 Peretöö nõustamises
Koolitusel saavad õppijad tegevuslike meetodite toel ülevaate enesemääramisteooriast, selle rollist koostöö õnnestumisel, praktiseerivad aktiivset kuulamist, õpivad kaardistama ning aktiveerima pere ja võrgustiku ressursse. Koolitusele on oodatud: tugispetsialistid, sotsiaalpedagoogid, eripedagoogid, HEV-koordinaatorid, tugiisikud, õppejuhid, sotsiaaltöötajad, lastekaitsetöötajad, teised huvilised.

Taastav õigus on mõtteviis, mis viimastel aastatel on laiemat kõlapinda leidnud. Taastavas koolis tegeletakse teadlikult suhete loomise, hoidmise ja suhete parandamisega, kui need on konfliktsed või katkenud. Koolitus sisaldab lihtsaid ja jõukohaseid praktikaid ja viise taastava kooliruumi loomiseks.

Töötoas õpitakse praktiliste näidete ja ülesannete kaudu kujundama koosloomelist protsessdraamat, mida saab kasutada kaasava ja loova meetodina aineõpetuses, üldoskuste arendamisel ja ainete lõimingus. Koolitus on praktiline, toimub rühmatöö vormis. Koolituse sihtrühmaks on Tallinna üldhariduskoolide õppejõud, pedagoogid, huvijuhid, sotsiaalpedagoogid, huvikoolide õpetajad.

Lühiülevaade Soome alusahariduse korraldusest, õppekavast. Lasteaia töökorraldus, meeskonnad, lapse arenguplaan. Lapse arengu toetamine, erivajadusega laps rühmas ja multikultuurne keskkond lasteaias. Tutvume üksteisega mängu, laulu ja tantsu kaudu. Proovime koos, milliseid avastusi harjutused tekitavad.

Training will introduce Italian school system relating to inclusion of students with special needs. It will include Italian Government choices and how they are managed by teachers in the classroom. This training will introduce best practices which can be experimented in classes with special needs students on it to improve inclusion.

Koolitusel saab ülevaate uue aastatuhande noortele mõeldud raamatutest (sh sõnatutest raamatutest), saab ideid ja harjutusi loovkirjutamise õpetamiseks. Samuti saab ülevaate illustratsioonist noortekirjanduses, et arendada noorte kunstimeelt. Koolitus on mõeldud II kooliastme õpetajatele.

A short specialised training tailored for English as a Foreign Language (EFL) teachers seeking to embrace the potential of Information and Communication Technology (ICT). It is designed to integrate technology in the form of a wide range of digital tools, educational apps, online platforms, AI and digital resources into your English lessons.

Koolitus on võimalus sukelduda mängulist teed pidi nukuteatrimaailma telgitagustesse: Avastada, kuidas materjale, nukke, objekte kohapeal olevatest vahenditest luua. Kuidas nukke ellu ärata.Tutvuda nukuanimeerimise ABC-ga. Koolituse sihtrühmaks on lasteaia ja algklasside õpetajad.

Mänge, mis on disainitud harivate eesmärkide saavutamiseks, nimetatakse ka tõsimängudeks. Võrreldes teiste meediakanalitega, on mäng interaktiivne, mis tõstab selle mõjukust mitmekordselt. Töötoas saab igaüks osaleda ühe liikumist sisaldava teema-aastast inspireeritud tõsimängu loomises.

Selle Kogemuste Kooli raames saad osa lausa kahe lasteaia kogemustest ja headest praktikatest! Tallinna Paekaare Lasteaed tutvustab osalejatele oma Keelelinnakut ja räägitakse, mis on õhinapõhine keeleõpe läbi liikumise, laulude ja luuletuste. Tallinna Liikuri Lasteaia meeskond tutvustab, kuidas digi- ja tehnoloogiliste vahendite abil õpetada eesti keelt muukeelsetele lastele.
Toimunud koolitused:

Väärtuspõhine esmaabi õpetus lasteaias (II grupp)

Väärtuspõhine esmaabi õpetus lasteaias

Tunnete keel selgeks: praktilised oskused stressi vähendamiseks lasteaias ja koolis

Kirjandusklubi: Lastekirjanduse roll I kooliastmes

Kogemuste Kool lasteaedadele: Lugude jutustamine ning narratiivne lähenemisviis lasteaias

Võõrkeelte õpetajate õpiring: Model United Nations (MUN) konverentside tutvustus ja õpiring (inglise keeles)

Häälekoolitus

Võõrkeelte õpetajate õpiring: Interaktiivsete tegevuste kasutamine võõrkeeleõppes

Kirjandusklubi: Lastekirjanduse roll koolieelses eas

Kogemuste Kool koolidele: lõimitud aine- ja keeleõppe korraldus ja väärtuskasvatus

Tark väike tarbija – koolitus lasteaia õpetajale

Mängustatud-improvisatsioonilised õppetegevused keeletundides

Võõrkeelte õpetajate õpiring: Lõimingu rakendamine võõrkeeleõppes

Erinevast kultuuriruumist perede kaasamine õppe- ja kasvatustöösse

Jõulukommete inspiratsioonipäev

Võta ühendust

Kui Sul tekkis küsimusi, võta julgesti ühendust:

Inese FreimaneInese Freimane

inese@opetajatemaja.ee
(+372) 5565 5486