Väärtustav kommunikatsioon kui võti õpetajate koostööks
Kaasaegsetes haridusuuringutes rõhutatakse õpioskuste, koostööoskuste enesejuhtimise ja subjektiivse heaolu tähtsust õpiprotsessis. Sotsiaal-emotsionaalne õppimine toetab akadeemilist edukust, sest õppijad mõistavad enda emotsioone, seavad ja saavutavad eesmärke, tunnevad ja näitavad empaatiat teiste suhtes, kujundavad ja oskavad hoida toetavaid suhteid ning võtavad vastu vastutustundlikke otsuseid.
Õpetajal on oluline on teada ja toetuda koostöös nii enda kui ka õppija tugevustele ja väärtustamisele. Seetõttu katsetame D. Cooperrideri (2008) 4 sammu mudelit, kuidas viia õpilasega läbi väärtustavat vestlust kas siis arenguvestluse raames, õpiraskustega toimetulekuks või keeruliste suhtlusolukordade lahendamiseks.

Koolitaja Katrin Aava on TLÜ kommunikatsioonieriala dotsent.
Ta on töötanud õpetajana ning uurinud teadlasena koolikultuuri ja õpetajate koostööd. Katrin on uurinud ka haridusuuenduste jõustumist meie koolides ning on mitmete õpikute autor.
Täna on Katrin lisaks dotsenditööle tegev ka koolitaja ning superviisorina.