Õpikoda klassijuhatajatele
Ootame osalema õpetajaid, kellel on vähemalt ühe aastane klassijuhataja kogemus (ühest koolist kuni kahte osalejat). Klassijuhatajate õpikojas on võimalus õppida erinevaid olukorralahenduse ja analüüsi meetodeid ning omandada tööriistu grupiprotsesside juhtimiseks, arengu- ja koostöövestluste läbiviimiseks.
Õpikoda juhendab Signe Vesso, PhD

Meetodite õppimisega samaaegselt toetavad osalejad teineteist reflekteerides ja analüüsides oma praktikat ning nende jaoks olulisi tööteemasid-olukordi.
Kolleegidele õpitu-praktiseeritu jagamiseks ja võimestamiseks:
- Koostavad osalejad ühiselt nn heade praktikate kogumiku, milles kajastatakse erinevaid võimalusi tööalaste olukordade, probleemide lahendamiseks;
- Loovad oma koolisisese õpetajate kovisioonigrupi.
Kokku on õpikojal 5 kohtumist. Igal kohtumisel õpitakse meetodeid, mis toetavad olukordade, juhtumite lahendusoskuseid ning analüüsitakse praktiseeritut.
Millistel põhimõtetel õpikoda toimib?
- Koolipere toetab õpikojas osalejaid, tagades võimaluse luua koolisisesed kovisioonigrupid;
- Koostöö – võimestamine, toetamine;
- Refleksioon – saada endast teadlikumaks, leida lahendusi;
- Järjepidevus – õpetaja osaleb õpiringi kõikidel kohtumistel;
- Konfidentsiaalsus – juhtumid jäävad õpikotta.
Milliste materjalide, tehnoloogiate abil õpitakse?
- Vajadusel kasutatakse Zoom keskkonda;
- Õpimapp (refleksioonimudelid, juhtumimudelid, koostööleping).
Õpiväljundid
- Osalejad on saanud professionaalset toetust reflekteerides ja analüüsides oma praktikat ning nende jaoks olulisi tööteemasid-olukordi;
- Osalejad on omandanud erinevad olukorraanalüüsi meetodid ning „tööriistad“ grupiprotsesside juhtimiseks, arengu- ja koostöövestluste läbiviimiseks;
- Osalejad on algatanud ja ellu viinud koolisisesed õpikojad jõustamiseks-koosõppimiseks-võimestamiseks;
- Loodud on Hea praktika kogumik juhtumite lahendamiseks klassijuhatajatele.