Õpikoda juhtidele: õpetajate mentor- ja toetussüsteemide koordinaatoritele ja loojatele (lisagrupp)
Õpikoda on võimalus kooli juhtkonnaliikmetele või teistele spetsialistidele, kes koordineerivad oma koolis õpetajate mentor- ja toetussüsteemi, et koostöös luua või kaasajastada oma kooli klassijuhatajate toetus- ja arendustegevusi.
Osalejad saavad ülevaate erinevatest võimalustest mentorlus-, arengu- ja koostöövestluste läbiviimiseks. Meetodite õppimisega samaaegselt toetavad osalejad teineteist reflekteerides ja analüüsides oma praktikat ning aitavad üksteisel leida lahendusi soovitud seisundite ja tulemuste saavutamiseks.
Õpikoda juhendab Signe Vesso PhD

Õpikojas moodustame osalejatest mentorite/coachide paarid, kes kohtuvad kolm-neli korda.
Eesmärk: toetada üksteist mentorlussüsteemi arendamisel samaaegselt praktiseerides coachingu „tööriistu“.
Kokku on õpikojal 3 kohtumist. Kõikidel osalejatel on võimalik saada iga kord peale õpikoja toimumist juhendajalt soovi korral nõustamist.
Millistel põhimõtetel õpikoda toimib?
- Koolipere toetab õpikojas osalejaid, tagades võimaluse viia läbi olemasoleva olukorra uuring ning arendada edasi õpetajate toetus- ja mentorsüsteemi;
- Koostöö – võimestamine, toetamine;
- Refleksioon – saada endast teadlikumaks, leida lahendusi;
- Järjepidevus – osaleja osaleb õpikoja kõikidel kohtumistel;
- Konfidentsiaalsus – juhtumid jäävad õpikotta.
Milliste materjalide, tehnoloogiate abil õpitakse?
- Vajadusel kasutatakse Zoom keskkonda
Õpiväljundid
- Osalejad on saanud professionaalset toetust reflekteerides ja analüüsides oma praktikat
- Osalejad on omandanud erinevad „tööriistad“ mentorprotsesside juhtimiseks, arengu- ja koostöövestluste läbiviimiseks;
- Iga kool on edasi arendanud oma mentorsüsteemi, jagatud on häid praktikaid.