Lasteaiajuhtidele: Hooliva, võistlusvaba ning õmblusteta õpiruumi loomine läbi lahke koostöökultuuri
Koolitusel arutleme: kuidas jääda lahkeks ja terveks lapse või lasteaia meeskonnaliikme arengupotentsiaali ning väärtuse kasvatamisel ja veel, kuidas vältida nii kergesti tekkivate hinnangute andmist ning sildistamist?
Vastutuse võtmine lapse arengu toetamiseks seab pere/meeskonna/õpetaja tihti olukorda, kus nende töö osaks saab vastandumine tekkinud olukorra lahendamisel. Dialoogi ja lahendi leidmisel võime tihti jääda üksi ilma meeskonna/organisatsiooni või juhtide toetuseta. Seetõttu on tänases haridusruumis valdav, et sellised olulised siirad vestlused jäävad pidamata või lükatakse viimase võimaluseni edasi, kuni ise ollakse läbi põlenud või perede/ühiskonna ootus-surve on juba esile kutsunud välise sekkumise, halvimal juhul on jõudnud juhtumid meediasse ja kõige selle varju jääb aga tihtipeale just laps ja kaotatud on aeg tema arengu toetamiseks.
Kuna teame, et üksi ei saavutata suuri tegusid, siis aina enam märkame, et vajame koostöist meeskonda ja kõikide praktikaid, julgust ning teadmisi parima võimaliku lapsest lähtuva õpipäeva disaini rakendamiseks.
Kellel lasub vastutus, kui komplekteerime õpperühmi, kus osaleb samal ajal 24 last?
Kuidas leida lahendeid ja tekitada ruumi õpetaja/meeskonna päevas, et tal oleks võimalik olulist märgata ja vajadusel sekkuda-suunata?
Kuidas hoida, juhtida lahket dialoogi pere/lapse/meeskonna vahel jõustavalt, et suudaksime näha tervikut ja oskaksime vajadusel luua tugivõrgustikku?
Kuidas juhtida last abistavaid protsesse teel lasteaiast kooli ja sealt edasi lõimitult, koostöiselt ja last toetavalt?
Kuidas ühises haridusruumis toimetades jääda üksteise vastu lahkeks ja hoolivaks?
Eesmärk
Kujundada arusaam teadliku juhtimise lahke koostöökultuuri mõjust organisatsioonile ja õppija päeva õnnestumisele.
Sihtgrupp
Tallinna üldhariduslasteadade õpetajad, õppejuhid ja direktorid.
Koolituse sisu ja õpiväljundid leiate lehekülje lõpust.

Koolitaja Grüüne Ott on Tallinna Endla Lasteaia direktor ning oma kolmeaastasel haridusjuhi teekonnal pälvinud tunnustusi nagu Tallinna Haridusameti Haridusuuendus 2018, Tallinna Haridusameti Tervisetegu 2019 “Laste maailma kohviku loomine”, Tallinna Haridusameti Parim Personaliprojekt 2018, PARE Parim Personaliprojekt 2019 “Multikultuurne õppiv kogukond”, TLÜ Eetikakeskuse - Väärtust edendav lasteaed 2019.
Grüüne Ott on lõpetanud Tallinna Ülikooli Rakvere Kolleži kasvatusteaduskonna alushariduse pedagoogi erialal aastal 2009. Täna täiendab ta end Tallinna Ülikooli Haridusteaduste Instituudi magirstiõppe eripedagoogi-nõustaja erialal. Tema ettevõtmisi on märgatud ja tunnustatud tiitlitega: Tallinna Haridusameti Tallinna aasta õpetaja 2016, Tallinna Haridusameti Aasta tegus juht 2019 , Tallinna Haridusameti Tallinna Aasta haridusjuht 2019, Tallinna Kesklinna Aasta inimene 2019.
"Olen olnud tegev alushariduses erinevates rollides aastast 2002. Mul on õnnestunud töötada erinevatel tasanditel erinevate juhtidega, see on aidanud mul leida enda teekonda “kaasava juhtimiseni”. Jätkuvalt küsin endalt, mida ma olen täna ära teinud lapse päeva õnnestumiseks? Arvan, et seni kuni haridusruumis tegutsevatel inimestel on sellele küsimusele vastus olemas, suudetakse koos luua hoolivat koostöö-kultuuri ja võistlus-vaba “õmblusteta õpiruumi”, kus toimib kahetasandiline sekkumine ja kus vastutust ei anta ära, vaid tegutsetakse enda personaalsetest tugevustest ja eripärast lähtuvalt. Lasteaiajuhi töös lähtun sellest, et olen ema, tütar, kolleeg, sõber, õppija innustaja, märkaja ja jõustaja."