HARIDUSJUHILE- “Kaasaja juhtimismudel: õppivaks kooliks kujunemine I-V”
Viimase 20 aasta jooksul on juhtimise paradigmat mõjutanud üleilmastumine, tehnoloogia, meedia, Y-põlvkond ja mitmekesisus. Tänapäeva töötajad soovivad rohkem autonoomiat ja olla kaasatud otsuste tegemisse. Seoses pidevate muudatustega väliskeskkonnas, oodatakse juhtidelt oskust oma meeskonda aktiivselt kaasa haarata - ehk olla üheaegselt nii paindlik, efektiivne kui ka kiire. Kirjeldatud olustikus töötamine eeldab, et juhid oskavad ja usaldavad töötajate initsiatiivi ja jagavad vastutust - tänapäeval ei ole juht mõeldud juhtima mitte uhkes üksinduses, vaid meeskondlikult. On leitud, et kui töötajaid selliselt kaasatakse, siis tekivad neil järgmised tähendused: kirglik lojaalsus organisatsioonile, selle missioonile ja eesmärgile; tunne, et panustad oma mõtteid ja oskusi; oma tööpanuse tervikusse kuulumise nägemine; valmisolek pingutada märksa rohkem, kui on hädasti vaja.
Koolijuhid, nagu ka muude valdkondade juhid, on sageli üksi keerukate juhtimisväljakutsetega. Samuti kurdavad üksinduse üle õpetajad, kes peavad üksi toime tulema keerukates olukordades tunnis, suheldes õpilastega ja lastevanematega. Kuidas siis kujundada ühist õppimist kolleegide vahel, mis aitaks lahendada reaalelulisi juhtumeid ja tulla toime tänapäevastes juhtimisolukordades?
Viiel kohtumisel otsime võimalusi kaasava ja koosõppiva organisatsioonikultuuri loomiseks koolis. Koolituse käigus omandavad koolijuhid praktikas läbiproovitud ja tulemuslikud coachingu tööriistad, mida saavad kohe oma töös kasutusele võtta. Coachingu olemus on julgustada inimesi enda eest vastutust võtma, jätkuvalt õppima, loovalt probleeme lahendama, juhtima ise oma arengut, olema võimelised langetama häid otsuseid ning teostama oma potentsiaali.
Koolituse käigus loome koolijuhtidest minigrupid, kes vahepealsel ajal kohtuvad grupi-coachingu/kovisiooni formaadis. Kohtumistel õpitakse sedalaadi gruppe juhtima ja samas aidatakse üksteisel reaalelulisi koolijuhtimises igapäevaseid väljakutseid lahendada.
Koolitusel osalejad teevad oma koolis projekti – loovad õpetajate professionaalse arengu minigrupid. Õpetajate minigrupid aitavad õpetajatel leida lahendusi oma tööalastele olukordadele ja toetada teineteist.
Koolituspäevadel saavad koolijuhid supervisiooni oma juhtimispraktikatele.
Koolitusele on oodatud Tallinna üldhariduskoolide direktorid.

Koolitaja Signe Vesso on omandanud EBS-st juhtimisteaduse doktorikraadi, ta on diplomeeritud coach ja superviisor. Signe on meeskondade ja juhtide koolitaja olnud 25.a. Enamasti on tema peateema muudatuste juhtimine organisatsioonides, meeskonna juhtimine ja juhtimisoskused. Ta on ISCI (International Supervision &Coaching Instituut) kaasasutaja ja superviisorite ning coachide väljaõppe põhiõppejõud. Signel on ka mitmekülgsed kogemused haridusvaldkonnas. Ta on toetanud haridusasutuste juhte ja õpetajaid mitmeid aastaid supervisiooni ja coachingu näol. Lisaks õpetanud coachingul põhinevaid tööriistu üksteise professionaalsel toetamisel, arenguvestluste pidamisel, koostööl lastevanematega, meeskonna juhtimisel ja koostöös klassiga.
"Professionaalsetel coachidel on palju tõhusaid tööriistu, millega nad saavad keerulistes olukordades olla meeskondadele kasulikud. Mõned neist võiksid olla ka iga koolijuhi tööriistakohvris. Koolijuhi puhul on oluline oskus oma meeskonnas olevat unikaalset tarkust välja tuua, seda võimestada ja ühist õppimist soodustada. Eriti tõhusaks pean kollegiaalset coachingut – kolleegid õpivad üksteiselt ja toetavad teineteise arengut." - Signe