“Ettevõtlik õpetaja kui ettevõtlike õpilaste innustaja I-II”
Sihtgrupp: koolide, lasteaedade õpetajad, õppejuhid, sotsiaalpedagoogid.
Koolituse eesmärk:
- ettevõtluskultuuri mõistmise ja ettevõtluspedagoogika lühikursuse kaudu rikastada metoodilisi võtteid ja arendada pedagoogilist meisterlikkust.
Tänased õppjad on peagi tööturul. Kuidas motiveerida õpihuvi? Mida tähendab ettevõtluskultuur? Ettevõtluseetika? Kuidas koolitöös edendada ettevõtlusõpet sõltumata õppeainest?. Kuidas õpetaja saaks oma tundides õpilastes ettevõtlikkust kujundada ja õppetööd rikastada ettevõtluspedagoogiliste võtete rakendamise kaudu?
Lühikursusel on võimalik saada ideid ja mõtteid, kuidas ettevõtluspedagoogika metoodiliste võtete rakendamise kaudu on võimalik eesmärgistatult toetada ettevõtlikku eetilist käitumist, arendada õpilastes loovat mõtlemist, julget algatamist, arukat tegutsemist, vastutamist ja hoolimist, ebaeduga toimetulekut, läbirääkimisoskusi jm.
Käesoleva koolituse aluseks on metoodilised materjalid, mille ühe autorina ja eestvedajana töötasime välja. Tartu Ülikoolis ettevõtluspedagoogika programmi projektis „ENTEDU“. Kaubandus-Tööstuskoja Ettevõtlusmõttekoja töögrupi liikmena on kursuse raames kasutatud ka ettevõtluse edendamise mõtteid.

Koolitaja Made Torokoff-Engelbrecht omab doktorikraadi majandusteaduses (Tartu Ülikool, uurimisteemaks õppiva organisatsiooni mustrid) ja magistrikraadi pedagoogikas (TÜ, uurimisteemaks õpetajate professionaalse arengu toetamine). Made on erialalt defektoloog ja on karjääri algusaegadel töötanud ka algklasside õpetajana. Made on metoodik, õppematerjalide autor ja õppejõud (2012.a. Parima õppejõu tiitel, TÜ). Made on end täiendanud koolitustel, mis keskenduvad perekonna psühhoteraapiale. Made on ka koolikonsultant ja juhtimistreener.