Õpikoda alustavatele klassijuhatajatele ja nende mentoritele
Alustavate klassijuhatajate ja mentorite õpikojas on võimalus õppida erinevaid olukorralahenduse ja analüüsi meetodeid ning omandada tööriistu grupiprotsesside juhtimiseks, arengu- ja koostöövestluste läbiviimiseks.
Meetodite õppimisega samaaegselt toetavad osalejad teineteist reflekteerides ja analüüsides oma praktikat ning nende jaoks olulisi tööteemasid-olukordi.
Osalevad alustavad klassijuhatajad ja mentorid arendavad oma kooli mentorsüsteemi ja loovad vähemalt ühe kovisioonigrupi, et kolleegidega jagada-praktiseerida-võimestada õpitut.
Õpikoda juhendab Signe Vesso PhD

Kokku on õpikojal 5 kohtumist. Igal kohtumisel õpitakse meetodeid, mis toetavad olukordade, juhtumite lahendusoskuseid ning analüüsitakse praktiseeritut.
Millistel põhimõtetel õpikoda toimib?
- Koolipere toetab õpikojas osalejaid, tagades võimaluse luua koolisisesed kovisioonigrupid ning arendada edasi mentorsüsteemi;
- Koostöö – võimestamine, toetamine;
- Refleksioon – saada endast teadlikumaks, leida lahendusi;
- Järjepidevus – õpetaja osaleb õpiringi kõikidel kohtumistel;
- Konfidentsiaalsus – juhtumid jäävad õpikotta.
Milliste materjalide, tehnoloogiate abil õpitakse?
- Vajadusel kasutatakse Zoom keskkonda;
- Õpimapp (refleksioonimudelid, juhtumimudelid, koostööleping).
Õpiväljundid
- Osalejad on saanud professionaalset toetust reflekteerides ja analüüsides oma praktikat ning nende jaoks olulisi tööteemasid-olukordi;
- Osalejad on omandanud erinevad olukorraanalüüsi meetodid ning „tööriistad“ grupiprotsesside juhtimiseks, arengu- ja koostöövestluste läbiviimisek;
- Osalejad on algatanud ja ellu viinud koolisisesed õpikojad jõustamiseks-koosõppimiseks-võimestamiseks;
- Iga kool on edasi arendanud oma mentorsüsteemi, jagatud on häid praktikaid.