Muusika, tants, kunst – teraapilised tööriistad
Koolitus pakub võimalust lähemalt tutvuda levinumate loovteraapia liikide – kunsti-, muusika- ning tantsu- ja liikumisteraapiaga ning nende rakendusvõimalustega töös lastega.
Teoreetiline raamistik aitab mõista loovate tegevuste omavahelist seost, tervendavat mõju ja avaldumist igapäevaelus, samuti oskust paremini aru saada laste loovast eneseväljendusest ning täiskasvanuna enda tegevust paremini eesmärgistada/planeerida.
Koolituse teine kohtumine aitab mõista liikumise ja tantsu heaolu toetavat potentsiaali ja tutvustab tantsu ja liikumist kui muutujatega struktuuri loojat, vastandite teadvustamise ja tasakaalustamise kehalist võimalust.
Koolituse kolmandal kohtumisel omandab osaleja baasteadmisest muusika kasutamise võimalustest ja ohtudest ning hulgaliselt erinevaid ülesannete näiteid.

Anu Käsk on lõpetanud Tallinna Ülikooli kunstiterapeudina 2018 aastal, edasi viis tee teda Tartu Ülikooli eripedagoogika osakonda. Anule pakub suurt rõõmu kunstiga tegelemine, eriti maalimine ja keraamika. Alates 2019 aastast on Anu Tartu Herbert Masingu kooli rehabilitatsioonimeeskonna loovterapeut.
Mari Mägi on tantsija, koreograaf, tantsu- ja liikumisõpetaja, kes omab loovterapeudi magistrikraadi Tallinna Ülikoolist ning õpetab sealsamas tantsu-ja liikumisteraapiat. Vabakutselise liikuja ja õpetajana kasutab oma lähenemises Body-Mind Centering © anatoomiale toetuvat kehateadlikkust ning liikumisrõõmu, lisaks töötab tantsu- ja liikumisterapeudina rehabilitatsioonis.
Siiri Viil - muusikaterapeut, pereterapeut (väljaõppes), kogemusnõustaja, Gümnaasiumi õpetaja. Siiri on lõpetanud kogemusnõustaja väljaõppe, Eesti Teatri- ja muusikaakadeemias muusikaterapeudi väljaõppe, läbinud pereterapeudi väljaõppe esimese astme ning on jätkamas õpinguid pereterapeudi väljaõppes. Siiri töötab igapäevaselt terapeudina nii laste kui täiskasvanutega ning omab isiklikku kogemust eriliste lastega.
Õpiväljundid
Koolituse tulemusel osaleja:
- Oskab eristada erineva tasandi loovaid tegevusi
- Oskab väärtustada loovat tegevust kõigil tasanditel, mõistma nende omavahelist seost
- Märkab erinevat laadi tegevuste tulemusel avalduvat tervendavat mõju
- Oskab objektiivsemalt hinnata laste spontaanse loova väljenduse tähendust
- Oskab loovaid tegevusi teadlikumalt igapäevaellu siduma
- Teadvustab tantsu kui struktuuri loovat ning hoidvat meediumi
- Oskab luua lihtsat liikumisjada/ koreograafiat
- Teadvustab tantsu kui eneseväljendusvahendit
- Teab erinevaid liikumiskvaliteete ning nende seost emotsioonidega
- Oskab tähele panna ruumi kasutamise erinevaid võimalusi (liikumistrajektoorid, -kvaliteedid, tasandid)
- Teavab peamisi komponente, mis mõjutavad muusika mõju
- Oskab paremini seostada muusika- ja pillivalikut emotsionaalse seisundiga
- Oskab paremini leida loomingulisi muusikalisi ülesandeid lastega töös
- Oskab teadlikumalt ennast ja lapsi läbi muusika toetada
Õppemeetodid:
loeng, arutelu, juhtumite analüüs, praktiline tegevus
Sihtgrupp:
tugispetsialistid, klassiõpetajad, loovainete õpetajad ja teised lastega töötavad spetsialistid