Valgus kui loodusvara – loomulikud rütmid ja tehisvalguse mõju elustikule
Koolituse eesmärk on anda õpetajale oskused, et käsitleda valguse teemat kolmest aspektist lähtuvalt: valguse olemus, tehisvalgus ja inimene, tehisvalgus ja looduslikud kooslused.

Sihtrühm:
Põhikooli 3. kooliastme loodusainete õpetajad
Õpiväljundid:
Koolituse läbinu
- demonstreerib käepäraste vahendite ja töövõtetega valguse „koostist“ ja selle leviku seaduspärasusi
- tutvustab eluliste näidete varal tehisvalguse leviku mõju inimese tegevusrütmile ja tervisele
- kirjeldab valgusreostuse levikutrende ja valgusreostuse mõju elusolenditele ja kooslustele
- rakendab eelmainitud teemasid tutvustades õppijat kaasavaid metoodikaid
Õppemeetodid:
Koolitus viiakse läbi ilma liigsete teoreetiliste selgitusteta, tehes osalejatega otseselt läbi praktilisi tegevusi, mida nad hakkavad sooritama ka õpilastega. Saadud kogemuse analüüs võimaldab näha nende tegevuste läbiviimisel ette tulevaid raskusi ja ajakulu
NB! Koolituse hilisem toimumisaeg tuleneb koolituse teemast – tehisvalguse mõjude praktiliseks kogemiseks tuleb ka erinevates valgustingimustes töötada
Koolitajad:
Jonas Nahkor (MTÜ Teeme ringi) on keskkonnakorralduse taustaga füüsika ja tehnoloogiaõpetuse õpetaja, kes viimasel kahel aastal on tegutsenud ettevõttes Area9 matemaatika õpidisainerina. Paralleelselt on Jonas vedanud eest ka Eesti Keskkonnahariduse Ühingu sündmuste korraldamist ja keskkonnahariduse juhendajate koolitamist. 2019. aastal pälvis ta Vabariigi Presidendi noore haridustegelase reaalteaduste eripreemia.
Jaak-Albert Metsoja on loodusainete õpetaja Tartu Rahvusvahelises Koolis. Jaak-Albert on füüsikaõpetaja ja tal on väga head teadmised eluslooduse kohta, samuti panustab ta ka Pärandkoosluste Kaitse Ühingusse.
Registreeru koolitusele Tallinna Haridusameti haldusalas oleva asutuse töötajana:
Registreeru koolitusele Tallinna erakooli õpetajana:
Registreeru koolitusele haridustöötajana väljastpoolt Tallinna: