Seminar klassijuhatajatele: sissejuhatus teaduspõhisesse kiusuennetusse

Mis on kiusamine ja kuidas seda ennetada – mida teadus ütleb?

Millised võiksid olla ühe õpetaja esimesed tõhusad sammud teadus- ja tõenduspõhiseks kiusuennetuseks?

Sukeldume esmalt teooriasse, misjärel teeme läbi ka praktilisi harjutusi, mille tulemused hiljem kooli kaasa võtta – nii individuaalseks tööks oma klassiga kui ka arutlemiseks kolleegidega. Koolitusest on kõige rohkem õppida neil klassijuhatajatel, kelle koolides teadus- ja tõenduspõhist KiVa programmi (veel) ei kasutata.

 

Koolitaja Triin Toomesaar on sihtasutuse Kiusamisvaba Kool tegevjuht ning Turu Ülikoolis sertifitseeritud KiVa-koolitaja. Ta on Noored Kooli programmi vilistlane ning töötanud eesti keele ja kirjanduse õpetajana, sealjuures ka tõenduspõhisest kiusuennetusprogrammist lähtuvaid ennetuspõhimõtteid klassijuhatajana rakendanud.

„Kiusamist saab ja tuleb ennetada! Selleks tuleb teadusele toetudes viia kooliperedeni vajalikud teadmised, oskused ja tõenduspõhised töövahendid ning kaasata sellesse töösse nii õpilased, koolipersonal kui ka lapsevanemad. Tulemuslik kiusuennetustöö on süsteemne ja järjepidev. Selle koolituse käigus on võimalik avada esimene uks pikas ja mitmemõõtmelises koridoris.“

Koolituse detailid

Asukoht:
Tallinna Õpetajate Maja, Raekoja plats 14, Gertrudi tuba.
Aeg:
16.10.2019 kl.14.00-17.00.
Maht:
1x3h. Koolituse järgselt saadetakse igale osalejale elektroonne tunnistus.
Registreerumistasu:
Tasuta õpetajakoolitused on mõeldud Tallinna üldhariduskoolide lasteaedade ning koolide pedagoogilisele personalile õpetajast koolijuhini. Registreerudes palun mõelge läbi, kas saate osa võtta kõikidest koolitussessioonidest. Koolituskohast loobumiseks tuleb oma registreering iseseisvalt tühistada 7 päeva enne koolituse algust keskkonnas https://komake.tallinn.ee/
Grupi suurus:
kuni 25 inimest.
Koolitusjuht:
Hedvig Evert Tel. 615 51 64 Mob. 53 745 802 hedvig@opetajatemaja.ee

Koolituse teemad

Kohtumise teemad:

  • Mis ja missugune on kiusamine? Miks? Mida teadus ütleb?
  • Kiusamise tagajärjed
  • Teadlaste soovitused kiusamise ennetamiseks ja peatamiseks
  • Klassijuhataja võimalused ja roll kiusuennetustöös

Kohtumise alguses teeb koolitaja ülevaate teoreetilistest lähtekohtadest, millele tuginedes jõutakse praktiliste harjutuste ja (enese)analüüsini. Koolitus eeldab valmisolekut olla aktiivselt kaasatud, teha kaasa ka mängulisi harjutusi, olla valmis kogemuse jagamiseks grupikaaslastega.

Kohtumiselt peaks osaleja lahkuma küsimustega nii endale kui kolleegidele, mõtetega edasisteks sammudeks klassijuhatajana ning ka mõningate praktiliste ideedega, mida õpilastega kohtudes silmas pidada ja kasutada.