Klassijuhatajatele: sissejuhatus teaduspõhisesse kiusuennetusse
Mis on kiusamine ja kuidas seda ennetada – mida teadus ütleb?
Millised võiksid olla ühe õpetaja esimesed tõhusad sammud teadus- ja tõenduspõhiseks kiusuennetuseks?
Sukeldume esmalt teooriasse, misjärel teeme läbi ka praktilisi harjutusi, mille tulemused hiljem kooli kaasa võtta – nii individuaalseks tööks oma klassiga kui ka arutlemiseks kolleegidega. Koolitusest on kõige rohkem õppida neil klassijuhatajatel, kelle koolides teadus- ja tõenduspõhist KiVa programmi (veel) ei kasutata.
Tagasiside eelmise hooaja koolitusel osalenud õpetajatelt:
- "Aitäh koolituse eest! Teema tohutult lai ja väga vajalik, aeg lühike, võiks olla jätkukursus."
- "Selle koolitusega jäin väga rahule. Kõik vastas minu ootustele. Aitäh! "
- "Koolitusel oli väga positiivne atmosfäär. Võiks sama teemat jätkata, sest tihti on kiusamine õpetaja eest varjatud tegevus."

Koolitaja Triin Toomesaar on sihtasutuse Kiusamisvaba Kool tegevjuht ning Turu Ülikoolis sertifitseeritud KiVa-koolitaja. Ta on Noored Kooli programmi vilistlane ning töötanud eesti keele ja kirjanduse õpetajana, sealjuures ka tõenduspõhisest kiusuennetusprogrammist lähtuvaid ennetuspõhimõtteid klassijuhatajana rakendanud.
„Kiusamist saab ja tuleb ennetada! Selleks tuleb teadusele toetudes viia kooliperedeni vajalikud teadmised, oskused ja tõenduspõhised töövahendid ning kaasata sellesse töösse nii õpilased, koolipersonal kui ka lapsevanemad. Tulemuslik kiusuennetustöö on süsteemne ja järjepidev. Selle koolituse käigus on võimalik avada esimene uks pikas ja mitmemõõtmelises koridoris.“