Muutuv õpikäsitus läbi õpilase silmade

Uus õpikäsitus on teadupärast enam mitte nii uus teema, kuid miskipärast ei julge või ei taha seda õpetajad eriti innukalt alati igapäeva koolielus rakendada. Miks see tegelikult nii on? Millised on lihtsad, kasulikud ja arendavad viisid, kuidas siiski seda rakendama hakata? Mis takistab õpetajat uue õpikäsituse omaks võtmist?Just nendele ja paljudele teistele õpikäsituse teemadele proovimegi vastata. Kuid seekord veidi läbi teise vaateprisma -  mõtleme kui õpilased. Koolituse käigus õpime uut lähenemist hästi tundma ning seda kasulikult rakendama nii, et hea oleks õpetajal ja õppijal korraga.

 

Marcus Ehasoo on Eesti Õpilasesinduste Liidu juhatuse esimees, Tallinna Inglise Kolledži abiturient ja haridusentusiast. Marcus on läbi käinud kõik noorteorganisatsioonide osalusvormid ning tunneb hästi nii noorte- kui ka haridusmaastikku. Esindades õpilasi, kuuleb Marcus igapäevaselt koolielu puudutavaid probleeme ning oma töö tõttu on tal alati paar head nippi sahtlist võtta, kuidas hariduselu paremaks teha: seda ka õpikäsituse teemadel. Marcuse jaoks ei ole õpetajatega koostöö tegemine midagi uut: seda juhtub tihti konverentsidel haridusteemadel rääkides või erinevates töötubades üheskoos visioneerides.

 Marcus on seda usku, et ainult koostööd tehes on meil võimalik liigutada pilvelõhkujaid ja selle sama põhimõtte pärast soovibki Marcus avada seda poolt hariduspildist, mis üldjuhul alati prioriteetsel kohal ei seisa: õpilase vaatenurk.

Koolituse detailid

Asukoht:
Tallinna Õpetajate Maja, Raekoja plats 14, Gertrudi saal (III korrus).
Aeg:
22.01, 29.01 ja 05.02. 2019, kell 14.00 -17.00 .
Maht:
3x3h.
Hind:
Tallinna üldhariduskoolide õpetajatele tasuta. Vajalik eelregistreerimine.
Grupi suurus:
kuni 16 inimest.
Koolitusjuht:
Hedvig Evert Tel. 615 51 64 Mob. 53 745 802 hedvig@opetajatemaja.ee

Koolituse teemad

  1. Kohtumine: Õpikäsituse defineerimine, ühiste eesmärkide seadmine,  maailmavaate jagamine.

Kohtumise teemad:

  • Mida tähendab uus õpikäsitus
  • Millisena vaatab õpikäsitlust õpetaja, millisena õpilane?
  • Õpetaja roll initsiatiivi haaramisel ja selle võimalik mõju õpilasele

 

    1. 2. Kohtumine.

Oleme praktilised.

Kohtumise teemad:

  • Näited positiivsetest uue õpikäsituse rakendamise meetoditest
  • Mida mina, kui õpetaja ette võtta saan?
  • Teeme plaani ja astume rakendamiseni reaalsed sammud

 

    1. 3. Kohtumine.

Teeme järeldused.

Kohtumise teemad:

  • Näitame ette vahepeal selgeks õpitud uued meetodid
  • Võtame kokku õpitu ning võtame järeldustest kaasa vahendid, mida saan kasutada.

Kohtumistel on põhirõhk aktiivsel kaasatusel, kogemuse jagamisel, looval lähenemisel ja toetaval tagasisidel. Kursuse käigus mõtleb ja plaanib iga osaleja oma tegevusi õpilaste võimete arengu toetamisel. Programmi jooksul mõtleme kastist välja ning paigutame endid ebamugavasse olukorda. Teeme uut ja teistmoodi: tulemuslikult.