Muutuv õpikäsitus läbi õpilase silmade
Uus õpikäsitus on teadupärast enam mitte nii uus teema, kuid miskipärast ei julge või ei taha seda õpetajad eriti innukalt alati igapäeva koolielus rakendada. Miks see tegelikult nii on? Millised on lihtsad, kasulikud ja arendavad viisid, kuidas siiski seda rakendama hakata? Mis takistab õpetajat uue õpikäsituse omaks võtmist?Just nendele ja paljudele teistele õpikäsituse teemadele proovimegi vastata. Kuid seekord veidi läbi teise vaateprisma - mõtleme kui õpilased. Koolituse käigus õpime uut lähenemist hästi tundma ning seda kasulikult rakendama nii, et hea oleks õpetajal ja õppijal korraga.

Marcus Ehasoo on Eesti Õpilasesinduste Liidu juhatuse esimees, Tallinna Inglise Kolledži abiturient ja haridusentusiast. Marcus on läbi käinud kõik noorteorganisatsioonide osalusvormid ning tunneb hästi nii noorte- kui ka haridusmaastikku. Esindades õpilasi, kuuleb Marcus igapäevaselt koolielu puudutavaid probleeme ning oma töö tõttu on tal alati paar head nippi sahtlist võtta, kuidas hariduselu paremaks teha: seda ka õpikäsituse teemadel. Marcuse jaoks ei ole õpetajatega koostöö tegemine midagi uut: seda juhtub tihti konverentsidel haridusteemadel rääkides või erinevates töötubades üheskoos visioneerides.
Marcus on seda usku, et ainult koostööd tehes on meil võimalik liigutada pilvelõhkujaid ja selle sama põhimõtte pärast soovibki Marcus avada seda poolt hariduspildist, mis üldjuhul alati prioriteetsel kohal ei seisa: õpilase vaatenurk.