Individualiseeritud õpetamine ja õppija erinevate võimete toetamine
Igal õppijal on oma eripärased võimed. Kas oskame õppija võimeid märgata, arendada ja eesmärke seada? Kas andekas õppija vajab tuge? Kahel pärastlõunal otsime võimalusi õppe individualiseerimiseks ja õpilase võimete toetamiseks. Koolituse käigus valmib võimeka õpilase toetuskava lähtudes õppe individualiseerimise põhimõtetest.

Maiu Plumer on endine Pikavere lasteaed-algkooli direktor ning endine Merivälja Kooli õppealajuhataja ning direktori kohusetäitja. Maiu Plumeril on Tartu Ülikooli magistrikraad hariduskorralduses ja ta peab südamelähedaseks õppe diferentseerimist, kaasaegset õpikäsitust, huvihariduse ja formaalse õppe sidusust ning sünergiat.
Maiu on uurinud andekate õpilaste alasooritust Eestis ning viimase kümne aasta jooksul hoidnud end kursis Euroopas ja maailmas toimuvate andekusuuringutega. Töötades koolijuhi ja õppealajuhatajana on Maiu Plumeril praktiku vaade ja kogemus õpilaste võimete toetamisel.
„Kõik koolis teavad, mida ma ei suuda teha, kuid absoluutselt mitte keegi ei tea, mida ma teha suudan“, ütlevad alasooritajad. Õpetaja tarkus ja missioon on tunda oma õpilaste tugevaid ja nõrku külgi. Võimed on arendatavad, kõigist ei tule muusikuid või baleriine, kuid igal õpilasel on huvid, soovid ja anne teha midagi hästi või väga hästi. Õpetaja peab olema koos lapse ja perega nn juurdekasvu usku. Iseenesest pole keegi andekas, talent pääseb õitsele tänu järjepidevale tööle ja pingutusele.