HARIDUSJUHILE: Ennastjuhtivaks haridusjuhiks kasvamine I-II

Kui palju juhid ka erialast kirjandust ei tudeeriks, tuleb igapäevatöös enamjaolt edukalt hakkama saada koostöö ja kommunikatsiooniga. Koolijuhil on märkimisväärne roll toimivate sotsiaalsete süsteemide loomisel oma õppeasutuses, milles mängivad suurt rolli osapoolte omavaheline mõju ning valmisolek panustada. Koolijuht, kes keskendub oma töös peaasjalikult haldus- ja administratiivküsimustele, ei ole enamjaolt võimeline samal ajal juhtima haridusinnovatsiooni või kujundama kaasaegset organisatsioonikultuuri. Ennastjuhtivaks haridusjuhiks kasvamine aga võimaldab iseendale võetud koolijuhi rolli muuta, laiendada ja kohandada nii, et täidetud saaksid nii iseenda kui juhitava asutuse eesmärgid.

Õpetajate Maja on sel hooajal haridusasutuste juhtidele loonud koolijuhtide seminaridesarja, kus keskne roll on ennastjuhtivatel õpivõtetel.

Antud seminar aitab avastada iga juhi autonoomiat, treenida sotsiaalset meisterlikkust ning pakub praktilist tuge seatud eesmärgini jõudmiseks. (allikas: Deci & Ryan motivatsiooniteooria)

Haridusjuhtide töötuppa on oodatud 8-12 juhti (õppejuht või asutuse juht), kes kahel kohtumiskorral saavad turvalises keskkonnas astuda välja administreerivast rollist ja tegutseda/avastada haridusvisionääri funktsiooni. Teid ootab juhtumite kaudu õppimine, süsteemsete lahenduste  kogemine, suunatud küsimused ja facilitaatori kaasabil märgatud vastused.

Seminari käigus ootab osalejaid ka iseseisev praktiline töö.

 

Koolitaja Margit Raid on ANDRAS kutsega koolitaja/facilitaator ja töösuhete konsultant, sotsiaalse meisterlikkuse treener. Margit on omandanud sotsiaalteaduste magistrikraadi TTÜ-s ja läbinud EBS-is konsultatsiooni magistriprogrammi ning Diplomaatide Kooli. Täiendanud end psühholoogia, andragoogika ning coachingu/supervisiooni vallas on Margit kogenud lektor ja ettevõttesiseste arenguprogrammide looja ning läbiviija.

Margit on töötanud vastutavatel ametikohtadel nii Eesti kui rahvusvahelistele tööandjatele. Alates 2007-st aastast iseseisev ja sõltumatu partner firmas Miski OÜ, www. miski.ee

Foto: Diana Unt

Koolituse detailid

Asukoht:
Tallinna Õpetajate Maja, Raekoja plats 14, Gertrudi tuba.
Aeg:
Reedeti 8.11 ja 22.11 kl. 14.00-17.00.
Maht:
2x3h + iseseisev töö.
Registreerumistasu:
Tasuta õpetajakoolitused on mõeldud Tallinna üldhariduskoolide lasteaedade ning koolide pedagoogilisele personalile õpetajast koolijuhini. Registreerudes palun mõelge läbi, kas saate osa võtta kõikidest koolitussessioonidest. Koolituskohast loobumiseks tuleb oma registreering iseseisvalt tühistada 7 päeva enne koolituse algust keskkonnas https://komake.tallinn.ee/
Grupi suurus:
kuni 16 inimest.
Koolitusjuht:
Hedvig Evert Tel. 615 51 64 Mob. 53 745 802 hedvig@opetajatemaja.ee

Koolituse teemad

Kahel seminaril käsitletavad teemad:

  1. Deci & Ryani motivatsiooniteooria: juhtumite võimestamine ametialases kasvamises.
  2. Luhmanni sotsiaalsete süsteemide teooria haridusjuhi teenistuses, rolli ja ootuse paradoks.
  3. Psühholoogilise mõjuga mängurid otsuste tegemisel: käitumislõksud ja nendega hakkamasaamine, heuristiliste mõttemustrite märkamne ja mõjutamine.
  4. Sotsiaalne meisterlikkus ametialases arengus: lood, juhtumid ja kõned.