Teadveloleku kursus “Siin ja praegu”*

Kui soovid teha tutvust teadvelolekuga (mindfulness) ning luua seeläbi oma ellu senisest enam valikuvõimalusi, kohalolu, selgust, rahu, efektiivsust ja rõõmu, siis see kursus on sulle.

Kursusel õpime oma tähelepanu paremini juhtima ja keskenduma, olema vähem kaasa haaratud ebavajalike emotsioonide ja mõtete poolt, ankurdama praegusesse hetke, märkama oma keha ja hetkevajadusi, ühtlasi muutume sõbralikumaks nii iseenda kui teiste vastu. See kõik aitab meil suurendada enesejuhtimise võimekust, säilitada meelerahu ning kaitsta end stressi mõjude eest ka pingelistes olukordades. Kursus on lühem versioon klassikalisest teadveloleku kursusest, olles hoogne, inspireeriv ja tuues kokku kvintessentsi.

Kursuse juhendaja Helena Väljaste on psühholoog ja teadveloleku õpetaja, kes omab kümneaastast praktikakogemust mindfulnessis. Helena kasutab teadvelolekul baseeruvaid lähenemisi nii oma töös psühholoogina kui koolitustel. Helena ütleb enda kohta: "Pean oluliseks olla täielikult kohal igas hetkes ja iga käsiloleva tegevuse juures ning naudin teiste toetamist suurema kohalolu ja meelerahu kogemise teel. Näen igapäevaselt, kuivõrd suure muutuse võivad säärased lihtsad harjutused endaga kaasa tuua ja tean, et sellest on abi meile kõigile – nii suurtele kui väikestele."

Kursuse detailid

Asukoht:
Tallinna Õpetajate Maja, Raekoja plats 14
Aeg:
Esmaspäeviti 24. septembrist - 29. oktoobrini (2018) kell 18.00-20.00
Maht:
6 x 2h
Juhendaja:
Helena Väljaste
Hind:
119 € / 101,15 €
Grupi suurus:
20 inimest
Lisainformatsioon:
Soodushind -15% Tallinna haridustöötajatele, ISIC ja ITIC kaardi omanikule.
Koolitusjuht:
Kristel Sarnet 615 5163 / 55655486 kristel@opetajatemaja.ee

Kursuse teemad

1. tund: Teadvelolek - kuidas keskenduda olevikule.
2. tund: Kehateadlikkus - kuidas olla kontaktis kehaga ja aktesepteerida seda, mis on.
3. tund: Teadlikkus suhetes - kuidas luua heasoovlik suhe nii enda kui teistega.
4. tund: Teadlikkus emotsioonidest - kuidas olla vähem juhitud emotsioonide poolt.
5. tund: Teadlikkus mõtetest - kuidas mitte uskuda iga oma mõtet.
6. tund: Teadvelolek kui elustiil - kuidas elada neid oskusi lihvides.

Sõites autoga juhtub sageli nii, et me sõidame mitmeid kilomeetreid nn. “automaatpiloodil”, ilma et oleksime tegelikult teadlikud sellest, mida me teeme või kogeme. Sarnasel viisil on võimalik, et me pole “kohal” suure osa oma elust - võib-olla isegi 47% ärkveloleku ajast - nii väidab kuulus Harvardi ülikooli uuring "Uitav meel on õnnetu meel".

Teadvelolek - ütleme selle kohta ka siin ja praegu kohalolu - on vastand automaatpiloodil kulgemisele. Teadvelolekut praktiseerides omandad Sa võime viibida üha enam käesolevas hetkes ja käsilolevate tegevuste juures ning suunata oma tähelepanu ise. Sedakaudu toimub nihe Sinu enesetähenduses – oled vähem samastunud oma mõtete, emotsioonide ja automaatsete reaktsioonidega, ning oled üha enam teadvustajana hetkes kohal, tegutsedes teadlikult. Sellel kursusel õpimegi erinevaid teadvelolekupraktikaid ja viise, kuidas kasutada seda oma elu elamisel. Uuringute järgi toob teadveloleku praktiseerimine kaasa tervislikke muutusi harjumustes, vähendab läbipõlemise riski, depressiivsust, stressi ja ärevust, suurendab heaolu ja õnne taset, parandab und ja aitab ennetada paljude haiguste väljakujunemist.

Kursusel kogetu suunab sind märkama oma sissejuurdunud harjumusi ja automaatseid reageerimisviise ning loob võimaluse nende harjumuste muutmiseks. Igal kohtumisel pöörame tähelepanu konkreetsele teemale, millega seoses viime läbi mitmeid eksperimente, õpime selgeks uusi harjutusi, jagame oma kogemusi ning tutvume teadvelolekulalase teooria ja teadustulemustega.

Kursuse jaotumine kuue nädala peale võimaldab teadmiste ja kogemuste omandamist samm-sammult, soodustades nii uute oskuste kui kasulike harjumuste kinnistumist. Selleks, et teadvelolek lõimuks päriselt su ellu, on vaja seda järjepidevalt praktiseerida - seetõttu on oluline, et pühendad kursuse ajal iseseisvale teadveloleku harjutamisele vähemalt 20 minutit päevas. Oled toetatud seejuures nii helifailide kui kirjalike materjalide poolt.

Kui soovid tunda end keset argiaskeldusi rahuliku ja erksana, siis see kursus on sulle. Oled oodatud!

* "Siin ja praegu" väljend sai laialdasemalt tuntuks siis, kui ilmus Echart Tolle raamat "Siin ja praegu: kohaloleku jõud".