Stressi maandav ja rahustav jooga

Tänapäevases tempokas maailmas aitavad jooga ja teadveloleku praktikad säilitada rahu ja enesekindlust ka keerukamates elu situatsioonides.

Kursus sobib eelkõige neile, kellel on soov oma kehale anda mõnus energiaid taastav joogatund. Läbivalt keskendume seljale ja selgroole, aga kaasame kursuse vältel kogu keha tervikuna. Tunni iseloom on rahulik ja põimitud joogaasendites püsimiste ja dünaamiliste liikumistega. Läbi joogaasendite jõuame õpetaja juhendamisel sügavamate meelekihtideni. See toob rahu ja meeleselgust ning aitab paremini toime tulla igapäevaelu probleemide ja stressiga. Jooga võimaldab luua endaga taasühenduse sügavamal tasandil, mis annab meile aina rohkem õnne – ja rahulolu tunnet.
Kursus on sobilik ka algajatele ja seenioritele

Juhendaja Sigrid Nurme on juhendanud Hatha jooga grupitunde paralleelselt õpingutega juba 8 aastat. Ta on õppinud Indias Kaivalyadhama Jooga Instituudis (2010-2011) jooga filosoofiat ja tehnikaid ning täiendanud end erinevatel Iyengar Hatha jooga koolitustel. 2015 septembris läbis Sigrid ka “Yin Yoga Teacher Training” esimese taseme kursuse. Jooga filosoofia ja elustiil on Sigridile saanud omaseks ja aina rohkem toetavad need teda igapäevases elus.

Kursuse detailid

Asukoht:
Tallinna Õpetajate Maja, Raekoja plats 14
Aeg:
Teisipäeviti 11. septembrist - 23. oktoobrini (2018) kell 18.00-19.30
Maht:
7 x 1,5h
Juhendaja:
Sigrid Nurme
Hind:
79 € / 67,15 €
Grupi suurus:
20 inimest
Lisainformatsioon:
Soodushind -15% Tallinna haridustöötajatele, ISIC ja ITIC kaardi omanikule.
Koolitusjuht:
Kristel Sarnet 615 5163 / 55655486 kristel@opetajatemaja.ee

Kursuse teemad

Praktiseerime ja püsime asendites, mis tasakaalustavad ja taastavad pranat (eluenergiat) ja füüsilise keha heaolu. Loome hea aluse parema "selja" tervise jaoks.
Meelerahu ja tedlikust praktiseerime joogaasendites pikemalt püsides (yin aspekt). Igas tunnis on asendid valitud vastavalt energiakanalitele ehk meridiaanidele või keskendume teatud füüsilisele piirkonnale kehas.

1. tund: Õpime ära paar rahulikumat päikesetervutuse variatsiooni. Jätkame lõdvestavate praktikatega.
2. tund: Häälestame end tunniks Päikesetervitustega (kordame õptitut). Keskendume selgroole ja seljalihaste tugevdamisele, õpime ära "lookleva selgroo meditatsiooni".

3. tund: Häälestame end tunniks hingamisharjutusega (Ānāpānasati - teadik hingamise jälgimine). Keskendume stressi maandavatele asenditele: Ustrasana, Setu Bandhasana, Baddha Konasana, Pachimottasana, Dandasana, Utthita Trikonasana, Marjariasana, Balasana, Dhanurasana, Shavasana.

4. tund: Häälestame end tunniks teadlikkuse harjutusega, keskendudes erinevatele meeltele (5 meele meditatsioon). Keskendume ettepainutustele.

5. tund: Häälestme end tunniks hingamisharjutusega. Valmistame keha ette kere- ja kõhulihaste harjutusteks. Lõdvestame kõhu piirkanda ja sinna kogenenud emotsioone.

6. tund: Häälestame end tunniks hingamisharjutusega. Keskendume puusade avamise ja sinna kogunevate emotsioonide vabastamisega.

7. tund: Häälestame end tunniks hingamisharjutusega. Praktiseerime "lookleva selgroo meditatsiooni". Kursuse lõpetab Yoga Nidra (pikem juhendatud lõpulõdvestus ehk joogalik uni).

Kursuse materjalid

Harjutused 1:Lugemiseks 1: