Keha ja meele tasakaal läbi teadliku joogapraktika

Tänapäeva kiires maailmas aitavad jooga ja teadveloleku praktikad säilitada rahu ja enesekindlust ka keerukamates elusituatsioonides. Joogapraktikaga on võimalik luua vajalik tasakaal ja ühtsus.

Kursus sobib eelkõige neile, kellel on soov luua parem kontakt oma kehaga ja õppida tundma meele sügavamaid kihte. Läbivalt keskendume seljale ja selgroole, aga kaasame kursuse vältel kogu keha tervikuna. Tunni iseloom on rahulik ja põimitud joogaasendites püsimiste ja dünaamiliste liikumistega. Läbi joogaasendite jõuame õpetaja juhendamisel sügavamate meelekihtideni. See toob rahu ja meeleselgust ning aitab toime tulla paremini igapäevaelu probleemide ja stressiga. Jooga võimaldab luua endaga taasühenduse sügavamal tasandil, mis annab meile aina rohkem õnne– ja rahulolutunnet.

Kursuse juhendaja Sigrid Nurme on juhendanud Hatha jooga grupitunde, vahelduvalt tegelenud õpingutega juba 9 aastat.
Ta on õppinud terve aasta (2010-2011) jooga filosoofiat ja tehnikaid Indias Kaivalyadhama jooga instituudis. Hiljem on Sigrid end täiendanud erinevatel Iyengar Hatha jooga koolitustel. 2015 septembris läbis Sigrid ka “Yin Yoga Teacher Training” level 1 kursuse.
Jooga filosoofia ja elustiil on Sigridile saanud omaseks ja aina rohkem toetavad need teada igapäevaelus.

Kursuse detailid

Asukoht:
Tallinna Õpetajate Maja, Raekoja plats 14
Aeg:
Teisipäeviti 15. jaanuarist - 26. veebruarini (2019) kell 18.00-19.30
Maht:
7 x 1,5h
Juhendaja:
Sigrid Nurme
Hind:
79 € / 67,15 €
Grupi suurus:
20 inimest
Lisainformatsioon:
Soodushind -15% Tallinna haridustöötajatele, ISIC ja ITIC kaardi omanikule.
Koolitusjuht:
Kristel Sarnet 615 5163 / 55655486 kristel@opetajatemaja.ee

Kursuse teemad

Vastandlike jõudude kooskõlastamine on jooga üks tähtsamaid aspekte: kuum energia tasakaalustatakse jahedaga, tugev nõrgaga, väline seesmisega, yang yin'iga jne. Tasakaal vastandite vahel on aluseks ka joogapraktikate sooritamisel – kooskõlla tuuakse pingutus ja lõdvestus, aktiivsus ja passiivsus, sirutus ja maandus.

Tundi alustame teadveloleku (mindfullnessi) harjutusega. Praktiseerime ja püsime asendites, mis tasakaalustavad ja taastavad pranat (eluenergiat) ja füüsilise keha heaolu. Selgroole läheneme pehmelt ja liikuvalt. Praktikad on nii dünaamilist laadi (liikuvad), kui ka pikemad asendites püsimised. Kursusel jõuame läheneda kehale tervikuna. Igas tunnis on mõeldud erinevad lõdvestused ja liikumised lülisambale. Õpetaja juhendamise abil ja oma hingamistega koos liikudes jõuame ka meele sügavamate kihtideni. Viimane leevendab stressi ning loob heaolutunde pikemaks ajaks.

1. tund: Õpime ära paar lihtsamat päikesetervituse varianti. Jätkame lõdvestavate praktikatega.
2. tund: Alustame teadvelolekuga oma selgroo suhtes. Hingame läbi peakanali (selgroo), jätkame dünaamiliste selja kriyadega (energiat taastavad/puhastavad praktikad).
3. tund: Keskendume pehmetele tahapainutustele.
4. tund: Keskendume pehmetele ettepainutustele.
5. tund: Liigume läbi seitsme energiakeskuse (chakra) selgroo kanali juures. Äratame igas kanalis energia mantra ümisemisega. Igale energiakanalile teeme ka mõned joogaharjutused.
6. tund: Keskendume puusadele.
7 tund: Lookleva selgroo meditatasioon. Kursuse lõpetame pika jooga lõdvestusega - yoga Nidra.