Teadvelolek läbi jooga asanate

Tänapäevases tempokas maailmas aitavad jooga ja teadveloleku praktikad säilitada rahu ja enesekindlust ka keerukamates elu situatsioonides.

Kursus sobib eelkõige neile, kellel on soov luua parem kontakt oma kehaga ja õppida tundma meele sügavamaid kihte. Teadvelolek (mindfulness) lööb maailmas laineid, sest tänapäevase elutempo ja inforohkuse juures on edukuse ja heaolu alustalaks oskus hoida ennast heas vaimses vormis ning vallata enesejuhtimise kunsti. Teadvelolek, kui siin ja praegu kohalolu kunst, annab selleks vajalikud oskused. Õpid elama hetkes, olles kohal enda ja oma elu jaoks. Kursus sobib ka algajatele.

Juhendaja Sigrid Nurme on juhendanud Hatha jooga grupitunde paralleelselt õpingutega juba 8 aastat. Ta on õppinud Indias Kaivalyadhama Jooga Instituudis (2010-2011) jooga filosoofiat ja tehnikaid ning täiendanud end erinevatel Iyengar Hatha jooga koolitustel. 2015 septembris läbis Sigrid ka “Yin Yoga Teacher Training” esimese taseme kursuse. Jooga filosoofia ja elustiil on Sigridile saanud omaseks ja aina rohkem toetavad need teda igapäevases elus.

Kursuse detailid

Asukoht:
Tallinna Õpetajate Maja, Raekoja plats 14
Aeg:
(2018) Neljapäeviti 8. märtsist - 19. aprillini kell 18.00-19.30
Maht:
7 x 1,5h
Juhendaja:
Sigrid Nurme
Hind:
72 € / 61,20 €
Registreerumistasu:
21 €, mis arvatakse maha kursuse maksumusest ja ei kuulu kursusel osalemisest loobumisel tagastamisele
Grupi suurus:
20 inimest
Lisainformatsioon:
Soodushind -15% Tallinna haridustöötajatele, ISIC ja ITIC kaardi omanikule.
Koolitusjuht:
Kristel Sarnet 615 5163 / 55655486 kristel@opetajatemaja.ee

Kursuse teemad

Tundi alustame teadveloleku (mindfullnessi) harjutusega.
Praktiseerime ja püsime asendites, mis tasakaalustavad ja taastavad pranat (eluenergiat) ja füüsilise keha heaolu.
Meelerahu ja tedlikkust praktiseerime joogaasendites pikemalt püsides (yin aspekt). Igas tunnis on asendid valitud vastavalt energiakanalitele ehk meridiaanidele või keskendume teatud füüsilisele piirkonnale kehas.

1. tund: Teadveloleku harjutus. Õpime ära paar rahulikumat päikesetervutuse variatsiooni. Jätkame lõdvestavate praktikatega.

2. tund: Teadveloleku harjutus. Häälestame end tunniks Päikesetervitustega (kordame õptitut). keskendume südame kanalile.

3. tund: Häälestame end tunniks hingamisharjutusega (Ānāpānasati - teadik hingamise jälgimine). Keskendume seljalihaseid tugevdavate praktikatele ja tahapainutustele.

4. tund: Häälestame end tunniks teadlikkuse harjutusega, keskendudes erinevatele meeltele (5 meele meditatsioon). Keskendume ettepainutustele.

5. tund: Häälestme end tunniks teadveloleku harjutusega. Valmistame keha ette kere- ja kõhulihaste harjutusteks. lõdvestame kõhu piirkonda ja sinna kogenenud emotsioone.

6. tund: Häälestame end tunniks teadveloleku harjutusega. Keskendume puusade avamise ja sinna kogunevate emotsioonide vabastamisega.

7. tund: Häälestame end tunniks lookleva selgroo meditatsiooniga. Keskendume selgroole ja seljalihaste tugevdamisele. Kursuse lõpetab Yoga Nidra (pikem juhendatud lõpulõdvestus ehk joogalik uni).